کد خبر 260861
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۳

مدیرعامل سازمان سلامت کوثر:

۱۷ پایگاه امدادآمبولانس به جانبازان ارائه خدمت می‌دهند/ ارائه خدمت ۲۹۵ مرکز مشاوره سازمان سلامت کوثر به جانبازان

۱۷ پایگاه امدادآمبولانس به جانبازان ارائه خدمت می‌دهند/ ارائه خدمت ۲۹۵ مرکز مشاوره سازمان سلامت کوثر به جانبازان

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان سلامت کوثر از خدمات‌دهی ۱۷ پایگاه امداد آمبولانس به جانبازان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار حیات؛ رحمت‌اله حافظی، مدیرعامل سازمان سلامت کوثر در جریان بازدید رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از بیمارستان نیایش، گزارشی از استقرار سازمان سلامت کوثر به منظور تجمیع خدمات بهداشتی و درمانی جانبازان و پروژه بازسازی بیمارستان نیایش ارائه کرد.

وی گفت: اولین گام برای تجمیع خدمات بهداشتی و درمانی جانبازان، تدوین اساسنامه سازمان سلامت کوثر بود که با نظر کارشناسان تدوین و به تصویب هیات مدیره و هیات امناء رسید و منتظر ابلاغ آن هستیم. ساختار کلان سازمان نیز طراحی شده و به تصویب هیات مدیره رسیده است.

مدیرعامل سازمان سلامت کوثر در مورد انتقال مراکز ایثار به این سازمان گفت: بخش درمانی دهکده نشاط در تهران و یک مجموعه در یزد و البرز در حال مذاکره جهت تحویل است. همچنین ۴ مرکز توانبخشی جانبازان نخاعی در شهرهای ساری، نجف آباد، شیراز و اهواز را تحویل گرفته ایم.

حافظی در مورد مراکز مشاوره گفت: ۲۹۵ مرکز مشاوره در سطح کشور داریم که تفاهم نامه‌های انتقال آنها مبادله شده و منتظر ابلاغ آن هستیم تا تحویل بگیریم. در حال حاضر حسابرسی بیمارستان امیرالمومنین (ع) اصفهان و درمانگاه محمد رسول الله (ص) شیراز در حال انجام است تا متعاقبا اقدامات واگذاری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: مراکزی که از ایثار تحویل گرفتیم، ۲۱ مرکز درمان و توانبخشی بوده و در مجموع ۹۱ نفر از مراکز ایثار به شرکت متد پیوسته‌اند.

مدیرعامل سازمان سلامت کوثر در مورد آمبولانس های تحت اختیار این سازمان گفت: ۸۰ آمبولانس از بنیاد شهید استان‌ها به متد واگذار شده است که ۴۰ دستگاه اسقاطی و ۲۵ دستگاه بدون امکان اخذ مجوز فعالیت هستند و تنها ۱۵ دستگاه آن به ناوگان امداد آمبولانس تزریق شد. ۵۰ دستگاه آمبولانس و ۱۷ پایگاه امداد آمبولانس در سراسر کشور در حال حاضر آماده خدمات‌دهی به جانبازان هستند.

حافظی در ادامه افزود : ۱۴ هزار ماموریت توسط آمبولانس های مرکز سلامت کوثر در سال ۱۴۰۱ به ۳۷ هزار ماموریت رسیده است و بهره وری هر دستگاه آمبولانس از ۷۰۰ ساعت ارائه خدمت در سال به ۴۲۰۰ ساعت خدمت افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ اساسنامه این سازمان توسط بنیاد، به دنبال اخذ شناسه ملی و انتصاب اعضای هیات مدیره سازمان خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha