کد خبر 264370
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴

مدیرعامل سازمان سلامت کوثر به «حیات» خبر داد؛

اعزام جانبازان کانادین به دبی برای ساخت پروتز

اعزام جانبازان کانادین به دبی برای ساخت پروتز

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره سازمان سلامت کوثر از اعزام ۵ جانباز کانادین به دبی برای ساخت پروتز ازسوی این سازمان خبر داد.

رحمت‌اله حافظی، مدیرعامل سازمان سلامت کوثر در گفتگو با خبرنگار حیات، گفت: طی سال‌های گذشته ازسوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان کانادین (جانبازان قطع عضو از مفصل لگن) قول داده شده بود که پروتز آنها تامین شود.

ساخت پروتز کانادین ویژه جانبازان در ایران

وی با اشاره به حساسیت ساخت پروتز برای جانبازان کانادین، گفت: چندی قبل فردی از کارشناسان آلمانی برای ساخت پروتز ویژه جانبازان کانادین به ایران دعوت شد و پروتزهایی برای آنها قالب‌گیری و ساخته شد؛ اما متاسفانه این پروتزها مورد رضایت جانبازان واقع نشد.

مدیرعامل سازمان سلامت کوثر افزود: گام بعدی درخواست جانبازان برای اعزام به خارج بود. ازآنجا که دفتر خاورمیانه شرکت آلمانی «اتوبوک» در دبی مستقر است، تصمیم گرفتیم جانبازان را به آنجا اعزام کنیم.

چند جانباز کانادین به دبی اعزام شده‌اند؟

حافظی با اشاره به هماهنگی‌ها برای اعزام جانبازان به دبی، گفت: از میان ۴۰ جانباز کاندیدا برای ساخت پروتز، در فاز اول ۵ نفر جانباز به اتفاق یک نفر همراه برای هر فرد و یک کارشناس ارتز و پروتز و یک ناظر ازسوی انجمن کانادین به دبی اعزام شده‌اند و طی هفته گذشته قالب‌گیری و ساخت پروتزها انجام شده است و جانبازان به زودی به ایران باز می‌گردند.

وی افزود: هزینه ساخت هر پروتز ۱۰ هزار یورو برآورد و پرداخت شده است. اعزام این گروه از جانبازان ازسوی سازمان سلامت کوثر و با هماهنگی بنیاد مستضعفان انجام شده است.

اعزام جانبازان کانادین به دبی برای ساخت پروتز

اعزام گروه دوم جانبازان کانادین به دبی منوط به اعلام رضایت گروه اول است

مدیرعامل سازمان سلامت کوثر در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه «آیا جانبازان دیگری هم قرار است برای ساخت پروتز اعزام شوند؟» گفت: منتظریم این گروه از جانبازان اعزام شده به ایران برگردند و مدتی از پروتزهای ساخته‌شده استفاده کنند. اگر این جانبازان از این پروتزها رضایت داشتند به تدریج گروه‌های دیگر جانبازان کانادین اعزام خواهند شد.

حافظی خاطرنشان کرد: کارشناس اعزامی به این سفر در مدت اقامت در دبی، آموزش‌های لازم را دیده تا اگر جانبازان مشکلی در استفاده از این پروتزها داشتند، پاسخگویی لازم را داشته باشد.

اعزام جانبازان کانادین به دبی برای ساخت پروتز

اعزام جانبازان کانادین به دبی برای ساخت پروتز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha