کد خبر 265596
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶

عظیمی راد به «حیات» خبر داد:

شعار دولت وفاق ملی در کابینه پیشنهادی رعایت شده است/ حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

شعار دولت وفاق ملی در کابینه پیشنهادی رعایت شده است/ حضور وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مجلس

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دکتر پزشکیان تلاش کردند در کابینه پیشنهادی به نوعی افراد، گروه‌ها و شخصیت‌های مختلف را درگیر کنند که به نظر من تا حد زیادی لیست کابینه موضوع وفاق ملی را پوشش داده است.

احسان عظیمی راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی حیات، درمورد کابینه‌ پیشنهادی که به مجلس معرفی شده است اظهار کرد: اکنون ترجیح می‌دهم خیلی صفر و صد در مورد کابینه اظهار نظر نکنم، بالاخره ترکیبی از وزرا و چهره‌ها را در کابینه مشاهده می‌کنیم و بعضی از وزرای دولت شهید رئیسی را نیز در لیست وجود دارند. در واقع یک ترکیبی از شخصیت‌های مختلف حضور دارند و تا حدی شعار وفاق ملی دکتر پزشکیان رعایت شده اما آنچه من مهم تر است، کیفیت وزرا به لحاظ کارآمدی است. 

عظیمی راد بیان کرد: حضرت آقا در حوزه نظارت نمایندگان فرمودند: بحث نظارت نمایندگان بر دولت باید حقیقت یابد تا منجر به ارتقا و کارآمدی دولت شود و در جلسه کمیسیون اصل نود نیز به این نکته اشاره کردم، ما  نیز در بررسی صلاحیت وزرا و در رای اعتماد به آن‌ها و هم در بعد از آن، باید همین هدف ارتقای کارآمدی را دنبال می‌کنیم.

 وی افزود: اکنون صلاحیت وزیران را با نگاه اینکه واقعا چه میزان کارآمد، برنامه محور هستند بررسی می‌کنیم و همچنین ویژگی‌ها شخصیتی و ابعاد مختلف فردی او و تیمی که با آن همکاری کنند نیز بررسی می شود تا همگی کارآمد باشند.

  عظیمی راد تاکید کرد: در طی همین جلسات چند روزه بهتر مشخص می‌شود که آیا واقعا کیفیت وزرای معرفی شده متناسب شعار دولت وفاق ملی است یا خیر زیرا کیفیت وزرا نیز مهم است.

وی گفت: دکتر پزشکیان تلاش کردند به نوعی افراد، گروه ها و شخصیت‌های مختلف را درگیر کنند که به نظر من تا حد زیادی لیست کابینه موضوع وفاق ملی را پوشش داده است و از آن طرفی دیگر ما دغدغه کیفیت و کارآمدی را نیز داریم که شخص وزیر واقعا موفق عمل کند و دغدغه‌های مردم،کشور و مشکلات را برطرف کند. که این مورد هم ان‌شاالله در این چند روز آینده با صحبت ها و ارائه برنامه‌ها و گفتگوهایی که در کمیسیون های مختلف انجام می‌شود ،مشخص خواهد شد.

عظیمی راد عنوان کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات ۴ وزیر( آموزش و پرورش، علوم ، بهداشت و رفاه) بررسی می‌شود و امروز در اولین ساعت وزیر پیشنهادی آموزش پرورش به مجلس تشریف می‌آورند و دیدگاه برنامه های خود را ارائه می‌دهند و ما هم سوالات جدی از وزرای پیشنهادی در خود کمیسیون خواهیم پرسید . مهم این است که وزیر قدرت مدیریتی در سیستم وزارتخانه داشته باشد و اینکه چه دیدگاهی نسبت به مشکلات اساسی و چه راهکارهایی برای رفع آن و چقدر نسبت به آن حوزه شناخت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha