کد خبر 266418
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس به حیات خبر داد؛

مبینا نعمت‌زاده منشاء خیر برای اصلاح قانون ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه‌ها/ امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی و مهندسی برای مدال‌آوران با اصلاح قانون

مبینا نعمت‌زاده منشاء خیر برای اصلاح قانون ورود قهرمانان ورزشی به دانشگاه‌ها/ امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی و مهندسی برای مدال‌آوران با اصلاح قانون

عظیمی راد گفت: با وزارت علوم صحبت کردیم و مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم نیز اعلام کرد که در حال آماده‌سازی یک آیین نامه‌ هستند که مفاد آیین نامه قبلی شورای انقلاب فرهنگی را اصلاح کنند تا قهرمانان بتوانند رشته‌های متنوع تری را برای تحصیل انتخاب کنند.

احسان عظیمی‌راد سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  سیاسی حیات، در تکمیل اظهارات قبلی خود در مورد امکان تحصیل مبینا نعمت زاده در رشته پزشکی اظهار کرد: رشته پزشکی یکی از پر متقاضی ترین رشته‌هاست و چون ورود به این رشته در آزمون سراسری با سختی انجام می‌شود، در اذهان عمومی از منظر عدالت آموزشی ممکن است یک مقدار مورد مناقشه باشد و تبعیض برداشت شود.

عظیمی راد بیان کرد: مطابق قانون فعلی مصوب ۱۳۶۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی کسانی که در المپیک‌ها مقام اول تا سوم را کسب می کنند می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه و در رشته تربیت بدنی تحصیل کنند.

وی افزود: در دهه ۷۰ این قانون اصلاحیه ای داشت و تحصیل تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی برای قهرمانان مجاز شد.

عظیمی راد تاکید کرد: به دلیل تقاضایی که خانم نعمت‌زاده از دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهوری کرده بود، بررسی‌ها صورت گرفت و دانشگاه‌ها آمادگی برای پذیرش را اعلام کردند، اما قانون صرفا تا مقطع کارشناسی ارشد برای قهرمانان ورزشی در رشته تربیت بدنی مجاز کرده است.

وی افزود: با وزارت علوم صحبت کردیم و مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم نیز اعلام کرد که در حال آماده‌سازی یک آیین نامه‌ هستند که مفاد آیین نامه قبلی شورای انقلاب فرهنگی را اصلاح کنند تا فضا بازتر شود و قهرمانان بتوانند رشته‌های متنوع تری را انتخاب کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: به دلیل اینکه قهرمانان ورزشی اگر بخواهند در همان رشته ورزشی صرفا ادامه تحصیل دهند، شاید خیلی از آن‌ها رغبت ادامه تحصیل نداشته باشند و همچنین قهرمانان عزیز حداقل در رشته های بهتری اعم از مهندسی ، علوم پایه، ورزشی و پزشکی بتوانند ورود کنند سعی در اصلاح آیین نامه در کمیسیون آموزش را داریم‌.

 وی گفت: طبیعتا وظیفه امثال ما به عنوان قانون گذار است که در مجلس و شورای انقلاب فرهنگی یک مقدار دامنه وسیع تری را ببینیم. 

عظیمی راد خاطرنشان کرد: دوستان ما در وزارت علوم این کار را انجام دادند و قرار شد در چند روز آینده اصلاحیه آیین نامه را به ما ارسال کنند تا در کمیسیون بررسی شود.بعد از آن نیز جلسه‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشیم،تا بتوانیم آیین‌نامه سال ۶۵ و اصلاحیه سال ۷۶ را مجدد اصلاح کنیم و یک نسخه جدید ۱۴۰۳ را داشته باشیم،تا اینکه قهرمانان عزیز به آرزویی که دارند دست پیدا کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha