کد خبر 268642
۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲

انارکی در گفتگو با حیات مطرح کرد:

با وفاق ملی می‌توانیم ارزش پول ملی را بالا ببریم

با وفاق ملی می‌توانیم ارزش پول ملی را بالا ببریم

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با وفاق ملی که ایجاد شده است، می‌توانیم ارزش پول ملی را بالا ببریم.

احمد انارکی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد اولویت‌های اقتصادی دولت چهاردهم اظهار کرد: شعار دولت و رئیس جمهور محترم وفاق ملی است و قطعاً می‌طلبد که مجلس و دولت کنار هم با یکدیگر کارها را جلو ببرند و مجلس آمادگی هرگونه کمک به دولت دارد، به ویژه در کمیسیون اقتصادی.

انارکی گفت: در جاهایی که دولت مسائل و مشکلات قانونی دارد مجلس آمادگی ورود دارد تا مشکل حل شود.

 وی افزود: در بحث حل مشکلات اقتصادی دولت و مجلس باید با همراهی یکدیگر جلو بروند. و چون مقام معظم رهبری شعار سال را در حوزه اقتصادی قرار داده‌اند. پس نشان می‌دهد که پاشنه آشیل مشکلات،  اقتصادی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تامین معیشت مردم، تولید، مهار تورم  مواردی است که دولت باید برای حل آن تلاش کند. و اولین اقدام دولت رفع ناترازی‌ها، بویژه ناترازی انرژی و بانک‌ها باشد. سیستم انقباضی باید تمام شود و شروع رفع ناترازی‌ها باید با رشد نه رکود آغاز شود.

وی گفت: با وفاق ملی که ایجاد شده است، می‌توانیم ارزش پول ملی را بالا ببریم.در زمینه کنترل ارز ،امروز حدود ۱۷ میلیارد دلار صادرات ما کمتر از واردات است. که این یک ضربه بسیار بزرگی برای تولید به شمار می‌رود و نشان می‌دهد که فقط ارز ما خرج واردات می‌شود.

انارکی خاطرنشان کرد: اولین و اساسی کاری که کمیسیون اقتصادی می‌خواهد انجام دهد، باتوجه به برنامه هفتم توسعه، بحث حل ناترازی‌ها را شروع کند تا بتواند معیشت مردم و همچنین ارزش پول ملی را ارتقا دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha