کد خبر 265697
۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

کوثری به «حیات» خبر داد:

احتمالا چند نفر از وزرای پیشنهادی نتوانند رای اعتماد بگیرند

احتمالا چند نفر از وزرای پیشنهادی نتوانند رای اعتماد بگیرند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: افرادی که در گذشته کارنامه یا به اصطلاح پرونده شفافی ندارند از لحاظ توانمندی‌ها،تجربه و مسائل شخصی بیشتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت و قطعا این افراد مخالف و موافق زیادتری خواهند داشت و احتمال اینکه چند نفر از وزرا نتوانند رای اعتماد از مجلس بگیرند خیلی زیاد است.

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد ارزیابی اولیه از کابینه چهاردهم اظهارکرد: آقای رئیس جمهور این افراد را برگزیدند و به عنوان کابینه پیشنهاد به مجلس معرفی کردند. بعد از قرائت اسامی در صحن مجلس افراد وزاری پیشنهادی بین کمیسیون های تخصصی تقسیم شدند.

کوثری بیان کرد: نمایندگان از امروز بعد تخصصی و غیر تخصصی وزرای پیشنهادی را بررسی می کنند. تا در هفته آینده در صحن علنی رای اعتماد به وزرا را به نهایت برسانند.

وی افزود: در مجموع رئیس جمهور با بررسی هایی که کردند به این نتیجه رسیدند که این افراد معرفی شوند و ما هم با معیارهایی که بالاخره مشخص است. در کمیسیون های تخصصی به بررسی وضعیت وزرای پیشنهادی می پردازیم .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به دلیل اینکه باید دولت هرچه زودتر شروع به کار کند روند بررسی کابینه با سرعت پیش خواهد رفت. بعضی از وزرا در دولت قبل در کابینه حضور دارند بنابراین قطعا کار آن ها برای اخد رای اعتماد راحت تر خواهد بود به دلیل اینکه قبلا از مجلس رای گرفته اند.

وی ادامه داد: افرادی که تا حدی ابهام درمورد آن‌ها داریم نیاز به بررسی بیشتر است و افرادی که بالاخره در گذشته کارنامه یا به اصطلاح پرونده شفافی ندارند از لحاظ توانمندی ها،تجربه و مسائل شخصی بیشتر مورد بررسی قرار خواهند گرفت و قطعا این افراد مخالف و موافق زیادتری خواهند داشت و احتمال اینکه چند نفر از وزرا  نتوانند رای اعتماد از مجلس بگیرند خیلی زیاد است.

کوثری تاکید کرد: چهار وزیر (اطلاعات، خارجه،کشور و دفاع) در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شوند و وزیر اطلاعات که قبلا از مجلس رای گرفته اکنون نیز قطعا راحت بتواند رای مجدد بگیرد. اما وزیر کشور، دفاع و خارجه بررسی خواهند شد و با هر کدام از آن‌ها جلسه گذاشته می‌شود و نماینده‌ها نظرات خود را بیان می کنند. آن ها نیز برنامه های خود را  ارائه می هند و در نهایت کمیسیون جمع بندی خود را به هیئت رئیسه گزارش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha