کد خبر 262114
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

جبلی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

با اصطلاح ریزش مخاطب در رسانه ملی موافق نیستم! + فیلم

با اصطلاح ریزش مخاطب در رسانه ملی موافق نیستم! + فیلم

رئیس سازمان صداوسیما گفت: با اصطلاح ریزش مخاطب خیلی موافق نیستم، باید دقیق‌تر بررسی کرد، زیرا ابزارها و شیوهای مصرف رسانه‌ای متنوع شده و مخاطبان ممکن است، همان محتوای تولید رسانه ملی را در بستر فضای مجازی دنبال کنند.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در مورد تغییر در ساختار، فرهنگ‌سازی و مخاطب‌سازی در رسانه ملی و جلوگیری از ریزش مخاطب، اظهار کرد: مخاطب‌سازی بحث مفصلی است، که باید به شکل تفسیری در مورد آن صحبت کرد و فقط مشکل ساختار نیست، بحث برنامه‌سازی در مدل‌ها و حوزه‌های مختلف است که باید دنبال شود.

وی در ادامه تاکید کرد: در این زمینه موضوع تولیدات متنوع نیز مطرح است، که در امتداد پخش رادیو و تلویزیون باید در فضای مجازی باز نشر آن‌ها  ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان صداوسیما در مورد ریزش مخاطب در رسانه افزود: با اصطلاح ریزش مخاطب خیلی موافق نیستم، باید دقیق‌تر بررسی کرد، زیرا ابزارها و شیوهای مصرف رسانه‌ای متنوع شده و مخاطبان ممکن است، همان محتوای تولید رسانه ملی را در بستر فضای مجازی دنبال کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل می‌بینیم برنامه‌های موفقی مثل «محفل» و «حسینیه معلی» میلیون‌ها بار در فضای مجازی به صورت کامل یا قطعاتی از آن‌ها بازدید می‌شود. لذا بحث ریزش مخاطب شاید اصطلاح دقیق‌تر آن تغییر مصرف رسانه توسط مخاطبین باشد.

جبلی تاکید کرد: به هرحال تولیدات ما در رسانه ملی باید مورد استقبال مخاطبان قرار گیرد و متناسب با مصرف آن‌ها، تولیدات را در بسترهای مختلف توزیع کنیم. این اتفاق در حال رخ دادن است که باید تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین محرم امسال بعضی از قطعات برنامه‌های تولیدی که منبع محتوای آن صدا و سیما بود، میلیون‌ها بار در شبکه‌های اجتماعی باز پخش ،بازبینی و مصرف شده که نشان می‌دهد، مدل مصرف رسانه‌ای متفاوت شده است.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: البته باید برای جذاب و متناسب کردن تولیدات با نیاز ذائقه مخاطبان تلاش بیشتری انجام داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha