کد خبر 268802
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۲

آسرایی در گفتگو با «حیات»:

نیازمند ترانه‌های اجتماعی هستیم/ تاکنون از وزرای ارشاد خواسته‌ای نداشتم

نیازمند ترانه‌های اجتماعی هستیم/ تاکنون از وزرای ارشاد خواسته‌ای نداشتم

یک خواننده پاپ گفت: در سال‌های اخیر متن بیشتر ترانه‌ها «عشق» شده است و این در حالی است که جامعه نیاز به سرایش ترانه‌های اجتماعی نیز دارد. 

فریدون آسرایی خواننده پاپ در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات، با بیان اینکه دو اثر جدید در دست دارد که به زودی روانه بازار خواهد شد، گفت: ترانه‌هایی که در گذشته استفاده میشد محتوای بهتری داشت، تصور میکنم موسیقی مانند لباس هرازگاهی تغییر می‌کند و امیدوارم کارهای با محتواتر و بهتر، دوباره میان مردم جا باز کرده و خواهان پیدا کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در حال حاضر روی آوردن و استقبال مردم به آثار غمناک لزوما به معنای غمگین بودن افراد نیست و باید کاری انجام شود که دارای محتوا باشد، افزود: در واقع اشکال اینجاست که شکل ترانه نویسی تغییر کرده و هر چند وقت یکبار این تغییر می‌کند. هر ترانه ای که پخش میشود مطمئنا از ممیزی ها عبور میکند و می توان گفت بخشی به دلیل این تایید هاست طبیعتاً من موافق سانسور نیستم.

خواننده پاپ اظهار کرد: سالهاست که مضمون ترانه ها یکی شده و صرفا محتوای عاشقانه دارد؛ من تصور میکنم ترانه نویسان ما باید به دنبال موضوعات دیگر بروند در حالی که مسایل اجتماعی زیادی وجود دارد تا دردی از جامعه را دوا کند. تصورم این است ترانه سراها باید در جامعه ای که زندگی میکنند به مسایل اجتماعی نگاه و توجه کنند و انها را مدنظر قرار داده تا درد جامعه بیان شود و واقعیت جامعه بیان شود.

وی درباره این سوال که آیا از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خواسته ای دارید یا خیر، گفت: من تاکنون خواسته ای از وزرا نداشته ام از این به بعد هم نخواهم داشت چراکه خواسته ما هنرمندان برای آنان هیچ اهمیتی ندارد و بهتر است چیزی نخواهیم.

آسرایی بیان کرد: هر خواننده ای برای خودش برخی آثارش بیشتر ارزش دارم و برخلاف اینکه مردم موزیک «خوشگل عاشق» را دوست داشتند من خودم موزیک «کبوتر»، «بوی سیب» و «قهوه خانه ها» را بیشتر دوست دارم و حداقل جزو آثاری هستند که در آنها حرفی زده شده است از عاشقانه ها نیز آهنگ «سلام» و « هنوز هم همونی» را که برای مادرم خواندم، بیشتر دوست دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha