کد خبر 268748
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۹

در گفتگو با «حیات» مطرح شد؛

احقاق حقوق جوانان جامعه اولویت وزیر ورزش و جوانان باشد/ مهمترین مطالبات جوانان چیست؟

احقاق حقوق جوانان جامعه اولویت وزیر ورزش و جوانان باشد/ مهمترین مطالبات جوانان چیست؟

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با بیان اینکه احقاق حقوق جوانان جامعه اولویت وزیر جدید ورزش و جوانان باشد، گفت: دو بحث توجه به سلامت روانی و اجتماعی و توانمندسازی جوانان، دو نکته کلیدی در مطالبات جوانان از دولت است.

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، گفت: پاسخگویی به نیازها و خواست‌های اقشار و گروه‌های مختلف یکی از وظایف دولت‌هاست. افراد جامعه باید پاسخگویی نهادها را در قبال جامعه ببینند. یکی از مهمترین اقشار در جامعه کنونی جوانان محسوب می‌شوند.

وی در ادامه افزود: واقعیت آن است که توسعه و پیشرفت در هر کشور مستلزم توجه به جوانان است و بدون مشارکت آنها این امر امکان‌پذیر نیست. ایران هم مانند دیگر کشورها از قاعده لزوم مشارکت جوانان در سرنوشت کشور مستثنی نیست و جوانان ایرانی سهم بزرگی در توسعه و پیشرفت کشور دارند. پاسخگویی به نیاز جوانان باید به موقع و هدفمند باشد تا اثر مطلوب خود را بگذارد.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران خاطرنشان کرد: این امر مستلزم آن است که در چند زمینه مختلف کارهای اساسی انجام شود. نخست سیاستگذاری‌های کلان کشور باید به نحوی باشد که شاهد حضور جوانان بانشاط، مسئولیت‌پذیر و مطالبه‌گر در سطح جامعه باشیم. اولین گام برای حضور جوانان با بانشاط توجه به امور سیاستگذاری کشوری است. گام بعدی مطالبه‌گری حقوق جوانان توسط سازمان‌ها و نهادی مثل وزارت ورزش و جوانان است.

وی با اشاره به اینکه احقاق حقوق جوانان جامعه باید برای وزیر جدید وزارت ورزش و جوانان اولویت باشد، اضافه کرد: در گام آخر سازمان‌های مختلف در ارتباط با وظایف خود در این حوزه باید هماهنگ عمل کرده و دچار موازی‌کاری نشوند.

احقاق حقوق جوانان جامعه اولویت وزیر ورزش و جوانان باشد/ مهمترین مطالبات جوانان چیست؟

مهم‌ترین مطالبات جوانان

موسوی چلک با اشاره به اینکه مهم‌ترین مطالبات جوانان را می‌توان در چند حوزه خلاصه کرد، افزود: اولین خواست جوانان کشور توجه به سلامت روانی و اجتماعی آنان است. در گام بعدی باید آنها از منظر اشتغال و مسکن توانمند شوند. در بحث توانمندسازی موارد زیادی را باید لحاظ کرد. اما مهم‌ترین خواست جوانان توجه به دغدغه‌های آنان در هنگام سیاستگذاری کلان و منطقه ای برای جوانان است.

وی در ادامه تاکید کرد: در واقع آنها انتظار دارند که وزارت ورزش و جوانان در هنگام تصمیم‌گیری درباره موضوعات مختلف اثر آن برنامه، سیاست و قانون را در حوزه جوانان مورد بررسی و تحلیل قرار دهند. آنها انتظار باور و اعتماد را دارند. اعتماد به جوانان مستلزم  فراهم کردن بستر لازم برای مشارکت بیشتر و بهتر آنها در امور جامعه است.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی همچنین گفت: دو بحث توجه به  سلامت روانی و اجتماعی و توانمندسازی جوانان دو نکته کلیدی در مطالبات جوانان از دولت است و آنها این دو ویژگی را برای محک هر دولتی مدنظر قرار می‌دهند. توانمندسازی جوان در مباحث اشتغال، ازدواج، امنیت و... کلید حل اکثر مشکلات جدی آنهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha