کد خبر 260981
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳

حجت‌الاسلام موسوی مقدم تاکید کرد:

به قدر کافی در زمینه حجاب بحث و بررسی شده است؛ اقدام نوآورانه می‌خواهیم

به قدر کافی در زمینه حجاب بحث و بررسی شده است؛ اقدام نوآورانه می‌خواهیم

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در زمینه عفاف و حجاب به قدر کافی بحث و بررسی شده است دیگر زمان اقدامات خلاقانه و نوآورانه است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ حجت الاسلام رمضان موسوی مقدم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست هم اندیشی بانوان دبیر و عضو شاهد و ایثارگری به مناسبت روز عفاف و حجاب گفت: در زمینه عفاف و حجاب برنامه های جدید و نوآورانه بیشتر مورد توجه قرار گیرد و متدهای اتخاذ شده برای موفقیت بیان شود و الگویی شود که دیگران هم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این نشست همین عنوان «حجاب خواستنی» که انتخاب شده بسیار عاقلانه و خلاقانه است و خوشحال شدم چون این عنوان در مقابل جریان حجاب اجباری که مطرح شد قرار می گیرد چرا که ما حجاب اجباری نداریم و این مربوط به یک دوران خاص بود وهیچوقت اجباری نبوده و  پس از عبور از آن دوران ما دیگر حجاب اجباری نداریم چون ماهیت حجاب خواستنی است.

نماینده ولی فقیه افزود: آنچه مقام معظم رهبری از ما توقع دارد این است که تشکل ها اقدامات عملی انجام دهند ما در بحث های تئوری و نظری زیاد بحث کردیم و الان وقت عمل است به اندازه کافی منابع وجود دارد اما متاسفانه ما نتوانستیم آنها را در عمل به کار ببریم.

وی ادامه داد: لذا ما در بحث حجاب از نظریات تئوری عبور کنیم از تکرار دست برداریم وعمل کنیم اشکال ما اینست که نتوانستیم این تئوری ها را به زیورآلات قشنگی تبدیل کنیم و در ویترین های قشنگ به نمایش بگذاریم.

حجت الاسلام موسوی مقدم با اشاره به اثرات مخرب بی حجابی در غرب بیان کرد: بسیاری از مراکز علمی دنیا در موضاعات مختلف بررسی های که صورت داده اند نشان میدهد که بی حجابی چه آثار منفی و مخربی دارد که در 50 سال آینده در جهان غرب در برهنگی و سکس خواهیم دید.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در زمینه عفاف و حجاب اظهار کرد: ما با وجود اینهمه شبکه های رادیو و تلویزیون و فضای مجازی نتوانستیم این فرهنگ را استخراج و بومی سازی کنیم و در جامعه با شیوه های مدرن مطرح نماییم ما ضعف در عملکرد و اقدام داریم و در تکرار ماندیم.

نماینده ولی فقیه افزود: یکی از جاهایی که میتواند این کارهای خلاقانه را انجام دهد همین تشکل ها است و خیلی نمی شود از دستگاه های اداری و اجرایی با توجه به مناسبانتی که دارند انتظار داشته باشیم اما تشکل های مردمی یا ثمن ها می توانند در یک فضای باز موضوعات را بیان کنند. اینکه مقام معظم رهبری فرمودند آتش به اختیار انجام دهید منظورشان این بوده است.

وی با اشاره به اینکه از کارهای مهمی که  تشکل ها می توانند انجام دهند کارهای خلاقانه است، افزود: هیچ اشکالی ندارد که کارهای زیادی نکنید اما در طول سال یک کار انجام دهید که خلاقانه باشد و این اثراتش بسیار بیشتر از انجام کارهای متعدد تکراری است به عنوان مثال؛ همین سرود «سلام فرمانده» که توسط یکسری جوان خلاق با ارائه یک موسیقی و ترانه خلاقانه توانستند یک اثر تولید کنند اما همان یک اثر جهانی شود.

وی ادامه داد: ما در دورانی هستیم که نمی توانیم بصورت قطره چکانی عمل کنیم الان زمان اقدام و عمل است.

حجت الاسلام موسوی مقدم اشاره کرد: بعثت رسول گرامی اسلام اگردر سن 40 سالگی به ثمر نشست برای این بوده که اقدامات آن از قبل صورت گرفته است یکی از کارهایی که پیامبر انجام دادند همان ایجاد تشکل مردمی پیامبر در «حلف الفضول» بود.

وی ادامه داد: کشف حجاب زمان رضاخان از نظر تاریخی مقدماتش از قبل از مشروطیت آغاز شده بود یعنی بعضی از روشنفکرهای غرب دیده، برگشته بودند داخل کشور و زمینه را فراهم کردند و پایه ها را لرزاندند و اعتقادانت را زیرسوال بردند و کتابها نوشتند و بعد مقدمات فراهم شد و کشف حجاب صورت گرفت شما در آن مقطع هم نگاه کنید قشری که  موثر بودند همین تشکل های مردمی بودند.

وی در این خصوص که چرا بعد از 40 سال ما به این نقطه رسیده ایم اظهار کرد: شاید الان مصادیقی که در جامعه میبینیم باعث شود که بگوییم در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب موفق نبوده ایم ما تا قبل از این جریان فتنه اخیر بد حجابی داشتیم بعد از آن شد بی حجابی لذا در این زمینه باید عرض کنم که ؛ اولا میزان جمعیت قابل مقایسه نیست با قبل از انقلاب و ثانیا شرایط طوری شده که دشمنان ما قویتر عمل می کنند دشمنان ما زیاد شدند و متاسفانه متناسب با قوی بودن دشمن ما برنامه ریزی نکرده ایم.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: این نکته را باید توجه داشت که دشمنان ما دشمنان دهه 40 نیستند تبلیغات و تاثیرات آنها انقدر گسترده شده که از زمین و آسمان و ذهن و فضای مجازی فضای سایبری دشمن میبارد پس ما اتفاقا موفق هستیم.

وی افزود: قبول دارم که کم کاری کرده ایم اما این نکته را هم در نظر بگیریم که اندیشمندان و هنرمندان ما در این فضا ما را یاری نکردند و رفتند در جبهه دشمن شما ببینید چطور ممکن است که از دل یک کشور یک تعدادی می آیند در یک کشور دیگر و بر علیه منافع کشور خودشان به پشتوانه دشمنی آمریکا حرف میزنند این واقعا سابقه ندارد و شما ببنید که حجم دشمنی تا کجاست؟ حجم دشمنی، نوع دشمنی قبلا اینطور نبود پس این نیست که ما اقدامی انجام نداده ایم کارهای زیادی انجام گرفته اما دشمنی ها زیاد است.

حجت الاسلام موسوی مقدم افزود: آنقدر شبهه ایجاد میکنند آنقدر بر اندام حق لباس باطل می پوشانند یک کار کوچک را آنقدر بزرگ میکنند که اصل چیزی که نیست ایجاد شود لذا اگر این تصور در ذهن شما وجود دارد که ما موفق نبودیم باید بگوییم که خیر، اصلا اینطور نیست و ما بسیار هم موفق بوده ایم و بسیار هم کارهای بزرگی انجام داده ایم .

وی در پایان گفت: اگر بخواهیم موفقیت های بیشتری بدست بیاوریم باید این تشکل ها را قوام و دوام ببخشیم و آنها را غنی سازی کنیم عمق ببخشیم و برویم به سمت کارهای نواورانه و خلاقانه  و این کارها را باید در دو بخش عمده هنر و رسانه انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha