کد خبر 260561
۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹

تظاهرکنندگان حامی فلسطین کاروان نخست‌وزیر جدید انگلیس را محاصره کردند

تظاهرکنندگان حامی فلسطین کاروان نخست‌وزیر جدید انگلیس را محاصره کردند

تظاهرکنندگان حامی فلسطین کاروان نخست‌وزیر جدید انگلیس را در جریان سفرش به ادینبرو محاصره کردند.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ پس از پایان نشست «کر استارمر» نخست‌وزیر جدید انگلیس با «جان سویینی» وزیر اول اسکاتلند در«بوت هاوس»، معترضانی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند مانع حرکت خودروی وی شدند.

براساس نوشته روزنامه «دیلی میل»، معترضان مخالفت خود را با دخالت تیم امنیتی استارمر و پلیس اعلام کردند که به نخست‌وزیر انگلیس اجازه دادند از در پشتی خارج شود.

این سفر نخست‌وزیر انگلیس به ادینبرو پس از پیروزی وی در انتخابات سراسری ۲۰۲۴ انجام شده است.

پیشتر نخست‌وزیر جدید انگلیس با تاکید بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه، گفت به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی حق انکارناپذیر فلسطینیان است.

این اظهارات در حالی مطرح شد که رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر و بعد از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی، غزه را در هم کوبیده و جان بیش از ۳۸ هزار فلسطینی را گرفته است. بیشتر قربانیان را کودکان و زنان تشکیل می‌دهند.

علاوه بر تلفات، این کارزار نظامی مرگبار صهیونیست‌ها بسیاری از قسمت‌های نوار غزه تحت محاصره را به ویرانه تبدیل کرده و اکثر غیرنظامیان را بی‌خانمان و در معرض خطر قحطی قرار داده است. تلاش‌ها برای آتش‌بس دائمی پس از آتش‌بس کوتاه در نوامبر فعلا نتیجه نداده است.

روز یکشنبه استارمر، نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم آتش‌بس «واضح و فوری» در غزه، با گذشت ۹ ماه از کمپین بمباران صهیونیست‌ها، تاکید کرد.

طبق بیانیه دفتر نخست‌وزیری انگلیس، «او سپس نیاز آشکار و فوری به آتش‌بس، بازگشت اسرا و افزایش فوری حجم کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان را بیان کرد.»

استارمر همچنین به تعمیق بیشتر روابط دوجانبه اشاره کرد.

نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد: «همچنین مهم است که شرایط بلندمدت برای راه‌حل ۲ دولتی فراهم شود، از جمله اطمینان از اینکه تشکیلات خودگردان فلسطین از امکانات مالی برای عملکرد مؤثر برخوردار است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha