کد خبر 260371
۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

معرفی کتاب؛

چاپ مجموعه دوجلدی «هشتمین امام» برای بچه‌ها

چاپ مجموعه دوجلدی «هشتمین امام» برای بچه‌ها

مجموعه دوجلدی «هشتمین امام» توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی برای کودکان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ دو کتاب «برادرانم! آن برادرانم!» و «دیدار شیرین!» به‌قلم نویسندگان کودک و نوجوان به‌تازگی توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر و راهی بازار نشر شده است. این‌دوکتاب در قالب مجموعه «هشتمین امام» چاپ شده‌اند.

«برادرانم! آن برادرانم!» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی است که ۳ داستان از زندگی امام رضا (ع) را با تصویرگری محمود علیمرادی را در بر می‌گیرد.

«برادرانم! آن‌ برادرانم!»، «به شیوه رسول خدا» و «ابرهای بی‌قرار» عنوان ۳ داستان این‌کتاب هستند.

این‌کتاب با ۳۲ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۵۹ هزار تومان منتشر شده است.

کتاب «دیدار شیرین!» هم با عنوان فرعی «آشنایی با امام رضا (ع) و آداب زیارت ایشان» به قلم فاطمه رضایی برفویه نوشته شده و تصویرگری‌اش مانند «برادرانم! آن برادرانم!» توسط محمود علیمرادی انجام شده است.

«تولد یک‌لبخند»، «امام کیست؟»، «چرا زیارت می‌کنیم؟»، «چگونه زیارت کنیم؟»، «دعای اذن دخول حرم مبارک» و «زیارت‌نامه»‌ هم مطالب چاپ‌شده در این‌کتاب هستند.

در بخشی از این‌کتاب می‌خوانیم:

ماجرای نماز عید فطر، ماموران را بیش از هر زمان دیگر نگران کرد. او با خودش می‌اندیشید نقشه‌ای که طراحی کرده، می‌تواند نتیجه‌ای معکوس داشته باشد و شکستی بزرگ برایش به همراه بیاورد. به همین‌دلیل به فکر چاره افتاد. او که از محبوبیت امام در میان مردم آگاه بود، تصمیم گرفت با حیله‌ای دیگر این‌محبوبیت را از بین ببرد و برای این‌کار نقشه‌ای دیگر طراحی کرد.

آن‌سال، سالِ خشکی بود. مدت‌ها بود که باران نباریده بود. چشمه‌ها خشکیده و مزرعه‌ها تشنه آب بودند. همه از خشکسالی و کم‌آبی شکایت می‌کردند. مامون با مشورت وزیر حیله‌گرش، فضل بن سهل از امام خواست که همراه با مردم، بیرون شهر نماز طلب باران بخواند. امام پذیرفت و مامون از پذیرش امام بسیار خوشحال شد. او باور نمی‌کرد که نماز امام در آن تابستان خشک که حتی تکه ابری در آسمان دیده نمی‌شد، بتواند موجب نزول باران بشود. به همین‌دلیل امیدوار بود که بعد از نماز و ناامیدی از باریدن باران، امام محبوبیت خود را در میان مردم از دست بدهد و بعد از آن در نگاه مردم، شخصی همانند دیگر ماموران دستگاه خلیفه جلوه کند؛ اما این‌بار هم ماجرا شکل دیگری به خود گرفت.

این‌کتاب هم با ۳۹ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۷۲ هزار تومان به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha