کد خبر 256527
۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۱

قائم مقام وزیر صمت مطرح کرد:

وزارت صمت به جای دخالت، نظارت کند

وزارت صمت به جای دخالت، نظارت کند

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با بیان اینکه نباید از فناوری های نو عقب بمانیم، گفت: وظیفه وزارت صمت تصدی‌گری و دخالت در امور اجرایی نیست بلکه باید سیاست‌گذاری، تسهیل گری، فرصت سازی و نظارت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ سید مهدی فرحی، قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۴ مراسم ارائه گزارش سالانه تجارت الکترونیکی گفت: دنیای امروز به سمت نوآوری و فناوری‌های نو حرکت می‌کند. 

وی افزود: بنابراین عقب ماندن از غافله فناوری و دستاوردهای جدید یک اشتباه راهبردی است. این در حالی است که آمریکا سند توسعه فناوری‌های راهبردی در قالب ۱۴ سرفصل را برای خود تدوین کرده است.

وی افزود: دنیا در حال تحول است و اگر بخواهیم در مسیر سنتی بمانیم و وارد مسیر فناوری‌های نو نشویم به جایی نخواهیم رسید و فاصله‌ ما با دنیا بیشتر می‌شود. بنابراین باید به دنبال سازوکارهای جدیدی باشیم که از جمله آنها توجه به کسب و کارهای جدید و دیجیتال است.

قائم مقام وزیر صمت با اشاره به اینکه بالغ بر ۳.۳ میلیون واحد صنفی و ۹۰۰ شهرک صنعتی در کشور داریم، گفت: با توجه به فراگیر شدن اینترنت، وزارت صمت طی سال های اخیر کسب و کارهای اینترنتی و جدید را نیز مورد توجه خود قرار داده است.

وی افزود: از جمله مزایای تجارت الکترونیک باید به بهره وری حداکثری، اشتغال آفرینی، تجارت شفاف، اثربخشی حداکثری و جوان گرایی اشاره کرد. شدت ورود مردم طی ۳ سال اخیر افزایش یافته است.

فرحی ادامه داد: شاید به زودی تعداد فعالان حوزه کسب و کارهای الکترونیک به تعداد واحدهای صنفی فعال برسد.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی ادامه داد: وظیفه وزارتخانه‌ها تصدی‌گری و دخالت در امور اجرایی نیست بلکه وظیفه وزارتخانه‌ها از جمله وزارت صمت سیاست گذاری کلان، پایش عملکردها، پویش و بررسی، تسهیل گری و حمایت و فرصت‌سازی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha