کد خبر 259719
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰

یک مقام مسئول در وزارت صمت در گفتگو با حیات:

آغاز ثبت‌ سفارش خودروی وارداتی جانبازان از روز یکشنبه/ تنها جانبازانی که راسا اقدام به واردات می کنند مجاز به ثبت نام هستند

آغاز ثبت‌ سفارش خودروی وارداتی جانبازان از روز یکشنبه/ تنها جانبازانی که راسا اقدام به واردات می کنند مجاز به ثبت نام هستند

یک مقام مسئول در وزارت صمت از بازگشایی سامانه ثبت سفارش خودروی جانبازان در روز یکشنبه تنها برای جانبازانی که پیش از این در سامانه، درخواست خود را برای واردات به صورت شخصا داده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ یک مقام مسئول در وزارت صمت با بیان اینکه روز یکشنبه هفته آینده سامانه ثبت سفارش خودرو برای جانبازان باز می شود، گفت: سامانه تنها برای جانبازانی باز می شود که قبلا درخواست داده بودند که خود راساَ اقدام به واردات خودرو کنند.

گام نخست: جانبازان حتما فایل آموزشی واردات خودرو را بخوانند

وی که نخواست نامش فاش شود، با بیان اینکه لازم است جانبازان پیش از هر اقدامی چند موضوع را مد نظر داشته باشند، گفت: نخستین موضوع این است که فایل آموزشی ثبت سفارش خودرو برای جانبازانی که شخصا می خواهند واردات انجام دهند امروز از طریق سایت بنیاد شهید اطلاع رسانی خواهد شد.

گام دوم: دریافت مجوز خدمات پس از فروش و شناسه کالا

وی با بیان اینکه جانبازان تا یکشنبه فرصت دارند فایل ویدئویی و هم فایل پی دی اف را مطالعه کنند، ادامه داد: جانبازان از طریق این فایل از کل شرایط واردات خودرو مطلع خواهند شد تا بدانند برای آنکه شخصا واردات کنند باید چه گام هایی را بردارند.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه سومین نکته این است که دریافت مجوزهای لازم زمان بر است، گفت: مهم ترین مجوز خدمات پس از فروش و مجوز شناسه کالاست. این مجوزها تنها برای افرادی است که خودشان می خواهند واردات خودرو انجام دهند نه شرکت های واردکننده چون شرکت های واردکننده همه این کارها را خود برای جانبازان انجام می دهند.

گام سوم: اخذ حساب ارزی و کد ساتنا

وی با بیان اینکه جانبازان باید ۴ مرحله را به ترتیب و به دقت انجام دهند، گفت: این ۴ مرحله از این قرار است: 

۱. اخذ شناسه کالا و اخذ خدمات پس از فروش؛

۲ . اخذ حساب ارزی و کد ساتنا؛

۳. امور ترخیص و شماره گذاری؛

۴. بحث استاندارد.

جانبازان گروه دوم منتظر تایید قرارداد شرکت های واردکننده باشند

وی در مورد گروه دوم جانبازان که درخواست واردات خودرو ازسوی شرکت های واردکننده داده بودند، گفت: این جانبازان نیز باید صبر کنند تا معاونت حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران و وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت قراردادی که قرار است برای این موضوع به صورت سه جانبه منعقد شود را تایید کنند.

وی ادامه داد: این قرارداد پس از تایید هر سه معاونت حقوقی، در سامانه یکپارچه خودرو برای امضای جانبازان بارگزاری خواهد شد. آنگاه قراردادها تجمیع و به شرکت ها ارسال می شود تا شرکت ها برای ثبت سفارش خودروی جانبازان اقدام کنند.

جزئیات واردات خودروی جانبازان توسط شرکت های واردکننده

وی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه شرکت های واردکننده خودرو مجاز به دریافت چه مبالغی بیش از قیمت خودرو هستند؟ گفت: قرارداد مابین جانباز و شرکت واردکننده خودرو قرارداد حق العمل کاری است؛ به این معنا که تامین مالی به عهده جانباز یا یک سرمایه گذار است، فقط آن شرکت موظف است در ازای ۳ درصد بابت خدمات پس از فروش و ۱۵ درصد بابت حق الزحمه، کل فرایند ثبت سفارش، واردات خودرو و تحویل آن به جانباز را انجام بدهد و در واقع فرایند اجرایی و کارگزار آن باشد.

وی خاطرنشان کرد: پول از طرف جانباز یا سرمایه گذار پرداخت خواهد شد و این شرکت فقط کار کارگزاری انجام می دهد.

جانبازان شکایات خود را به سازمان حمایت منعکس کنند

وی در پاسخ به سوال «حیات» مبنی بر اینکه اگر جانبازان نسبت به مبالغ دریافت شده ازسوی شرکت های واردکننده خودرو شکایتی داشته باشند به کجا می توانند مراجعه کنند؟ گفت: اگر جانبازان بابت این مبالغ شکایتی داشته باشند، می توانند شکایت خود را به سازمان حمایت منعکس کنند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha