کد خبر 259664
۱۵ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۰

«حیات» در گزارشی بررسی کرد؛

چالش‌های عرضه کالاهای آرایشی - بهداشتی قاچاق به نام برند اصلی

چالش‌های عرضه کالاهای آرایشی - بهداشتی قاچاق به نام برند اصلی

در حال حاضر اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی در سطح عرضه کالاهای قاچاق و یا تقلبی هستند؛ محصولاتی که ممکن است، باعث حساسیت‌های پوستی پایدار شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ واردات محصولات آرایشی و بهداشتی از سال ۹۷ توسط وزارت صمت به کشور ممنوع اعلام شده است و در حال حاضر اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی در سطح عرضه کالاهای قاچاق و یا تقلبی هستند که بیشتر آنها توسط دست‌فروشان در مترو یا مغازه های زیرپله‌ای به فروش می‌رسد.

محصولات آرایشی و بهداشتی به دو نوع کالای قاچاق و کالای تقلبی تقسیم شدند که کالای قاچاق به دو نوع قاچاق محصولات اصلی و دیگری محصولات تقلبی یافت می‌شوند. به‌عنوان‌مثال؛ محصولات آرایشی بهداشتی با برندهای معروف آمریکایی که در کشور پاکستان به‌صورت زیر پله‌ای تولید و با قیمت همان برند کارخانه اصلی به فروش می‌رسد.

این لوازم آرایشی بهداشتی که درکنار خیابان‌ها، متروها و مغازه‌های نامعتبر عرضه می‌شود، فروشندگان آنها هیچگونه مسئولیتی در قبال این  محصولات ندارند و ممکن است خسارت‌های جبران ناپذیری برای افراد داشته باشد، بنابراین باید برای خرید کالای باکیفیت و اصل، از مغازه‌های معتبر خرید کرد تا اگر فرد با استفاده از محصولی دچار عوارض شد، بتواند از طریق قانون پیگیری کند.

به گفته مهندس حامد عبدی، رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق فراورده‌های سلامت اداره کل بازرسی سازمان غذا و دارو، در حال حاضر اکثر محصولات آرایشی بهداشتی تقلبی قاچاق از مبدأ کشورهایی مثل دبی، پاکستان و هند افزایش‌یافته است.

چالش‌های عرضه کالاهای آرایشی - بهداشتی قاچاق به نام برند اصلی

دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو هم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی حیات، درباره غیراصل بودن محصولات آرایشی - بهداشتی اظهار کرد: مساله اصلی محصولات آرایشی و بهداشتی فیک بودن و تقلبی بودن آنها بوده که ممکن است، باعث حساسیت‌های پوستی پایدار شود.

وی، در خصوص درمان مشکلاتی که این محصولات آرایشی بهداشتی به وجود می‌آورد، افزود: درمان این مشکلات پوستی بسیار سخت بوده و به‌راحتی امکان پذیر نیست. به‌طور مثال فرد با استفاده یک کرم دور چشم فیک دچار قرمزی و خارش پوست و پوسته‌ریزی می‌شود و نمی‌داند که علت این علائم پوستی چیست. پیدا کردن علت این علائم بسیار سخت بوده و به راحتی امکان‌پذیر نیست و برای پزشکان هم تشخیص آن بسیار سخت بوده و خسارت‌های جبران ناپذیری را بدنبال خواهد داشت.

این متخصص پوست و مو، در پایان افراد را به خریداری محصولات آرایشی - بهداشتی از مراکز معتبر توصیه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha