کد خبر 255765
۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۶

در گفتگو با «حیات» عنوان شد؛

چگونه استرس و اضطراب خود را کاهش دهیم + درمان خانگی

چگونه استرس و اضطراب خود را کاهش دهیم + درمان خانگی

عضو هیات رئیسه انجمن مشاوره ایران با بیان اینکه به تمام افراد توصیه می‌شود مراقبه و مدیتیشن را یاد بگیرند و حداقل در زندگی روزانه آن را تسری و به صورت عملیاتی انجام دهند. مدت مدیتیشن می‌تواند از ۵ دقیقه شروع شود تا ۲۰ طول بکشد.

علی شمیسا، رواشناس و عضو هیات رئیسه انجمن مشاوره ایران در گفتگو خبرنگار اجتماعی حیات، با بیان اینکه منشاء و ریشه اضطراب بسیار زیاد است، اظهار کرد: همه ما در زندگی امروزه دچار اضطراب اجتماعی هستیم که قسمتی از آن اجباری است.

وی ادامه داد: یکسری اضطراب‌هایی هستند که بعد فردی دارند که ریشه و منشاء آن از کمالگرایی فرد است. این افراد بالاترین سطح انتظار را از خودشان و دیگران در تمام کارها و ابعاد را دارند. بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند این است که باید سطح انتظار خود را متعادل کنند. زمانی که سطح انتظار از خود و زندگی و اطرافیان کاسته شود می‌تواند از لحاظ فکری و شناختی به فرد کمک کند.

این رواشناس و عضو هیات رئیسه انجمن مشاوره ایران اضافه کرد: به تمام افراد توصیه می‌شود که مراقبه و مدیتیشن را یاد بگیرند و حداقل در زندگی روزانه آن را تسری و به‌صورت عملیاتی انجام دهند. مدت مدیتیشن می‌تواند از ۵ دقیقه شروع شود تا ۲۰ طول بکشد.

وی با بیان اینکه افراد می‌تواند با مدیتیشن روی خود و خودکنترلی خود کار کنند، خاطرنشان کرد: در واقع در اضطراب فرد نگران چیزی است و احساس تهدید می‌کند.

شمیسا با تاکید بر اینکه ما باید علم خود کنترلی را یاد بگیریم تا بتوانیم شرایط را در کنترل خود بگیریم، گفت: انسان زمانی که احساس می‌کند شرایط و موقعیت از کنترل خودش خارج می‌شود، قطعا دچار اضطراب می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha