کد خبر 255208
۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۰

از سوی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ؛

تمهیدات ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در پایتخت اعلام شد/ اختصاص ۱۴ پارکینگ برای زائران استانی

تمهیدات ترافیکی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در پایتخت اعلام شد/ اختصاص ۱۴ پارکینگ برای زائران استانی

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تمهیدات ترافیکی برگزاری مراسم ارتحال امام خمینی (ره) را اعلام کرد و گفت: تمام موتورها و خودروهای سنگین از شب یکشنبه و به‌مناسبت مراسم ارتحال امام خمینی (ره)، در معابر پایتخت ممنوعیت تردد دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات، سرهنگ سیدابوالفضل موسوی‌پور، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، ضمن عرض تسلیت در پی شهادت رئیس جمهور و همراه ایشان و سی وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تمهیدات ترافیکی برگزاری سالگرد ارتحال امام(ره) را اعلام کرد.

وی افزود: ممنوعیت توقف تمامی وسایل نقلیه از ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۴۰۳/۳/۱۳ تا پایان مراسم و تخلیه کامل محدوده اطراف حرم مطهر در معابر ذیل اعمال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: محدودیت‌ها از بزرگراه خلیج فارس از پل شهید کاظمی تا عوارضی در هر دو مسیر انجام خواهد شد. همچنین بلوار علامه عسگری در هردو مسیر از سه راهی باقر شهر تا پل (خلیج فارس) محدودیت هایی اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: بزرگراه شهید هاشمی(صالح آباد) از پل شهید صنیع خانی در آزادگان تا محدوده میدان ساعت در هر دو مسیر ممنوعیت توقف خواهیم داشت.

سرهنگ موسوی‌پور در ادامه یادآور شد: در مدخل‌های ورودی و خروجی و خیابان های فرعی منتهی به پارکینگ‌ها و تمامی رمپ و لوپ‌های بزرگراه آزادگان در پل شهید کاظمی پل شهید تندگویان شاهد محدودیت‌هایی هستیم.

محدودیت‌های خودروهای سنگین

وی همچنین تصریح کرد: تمام موتورها و خودروهای سنگین از شب یکشنبه و به‌مناسبت مراسم ارتحال امام خمینی (ره) در معابر پایتخت ممنوعیت تردد دارند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در ادامه تاکید کرد: از ساعت ۲۲ روز یکشنبه محدودیت های خودروهای سنگین را از محدوده اسلام شهر به سمت کمربندی دوم تهران اجرا خواهد شد. البته از مقابل پلیس راه حسن‌آباد تا جاده قدیم قم به سمت شمال محدودیت تردد خواهیم داشت.

وی افزود: از محور آزادگان در پل شهید رجایی در مسیر شمال به جنوب محدودیت تردد را خواهیم داشت و محور آزادگان به غرب و به شرق برای خودروهای سنگین محدودیتی وجود ندارد و میتوانند عبور و مرور داشته باشند.

موسوی‌پور ادامه داد: تردد موتور سیکلت نیز از مسیر جاده قدیم درب گلدسته، بلوار شهدا و بلوار حضرت زهرا (س) به سمت پارکینگ در میدان آبنما در ضلع شمال غربی متروی حرم مطهر خواهد بود.

اختصاص ۱۴ پارکینگ برای زائران استانی

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال ۱۴ پارکینگ در ضلع‌های مختلف حرم مطهر امام خمینی (ره ) در محوطه‌های وسیع و بزرگ مهیا شده که پذیرای زائران محترم از ۳۲ استان است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به ۱۴ پارکینگ اختصاص یافته به هر استان افزود: پارکینگ شماره ۱ مختص به استان اراک پارکینگ شماره ۲ مختص به استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، سمنان، کرمان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و سیستان و بلوچستان است. پارکینگ شماره ۳ هم مختص به استان‌های فارس، گلستان و خراسان جنوبی است. همچنین پارکینگ شماره ۴ هم برای خودروهای شخصی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه پارکینگ شماره ۵ برای توقف خودروهای خراسان رضوی، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: پارکینگ شماره ۶ مربوط به اتوبوس‌های شرکت واحد است. پارکینگ شماره ۷ مربوط به استان‌های زنجان، همدان، کرمانشاه، کردستان و بوشهر بوده و پارکینگ شماره ۸ نیز برای استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل در نظر گرفته شده است.

موسوی‌پور با بیان اینکه پارکینگ شماره ۹ مربوط به استان‌های قم، خوزستان و یزد است، اضافه کرد:‌ پارکینگ شماره ۱۰ مربوط به شهر تهران، پارکینگ شماره ۱۱ مربوط به شهرستان‌های شرق استان تهران و شهرری و قزوین است و پارکینگ شماره ۱۲ هم مربوط به ایلام است.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: پارکینگ شماره ۱۳ به شهرستان‌های غرب استان تهران اختصاص یافته و و پارکینگ شماره ۱۴ نیز مربوط به موتور سیکلت‌ها است.

وضعیت تردد اتوبوس‌ها

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ همچنین گفت: تردد اتوبوس‌های کاروان‌های مربوط به شرکت کنندگان در مراسم که از استان‌ها و شهرهای سراسر کشور مراجعه می‌کنند در مسیر شمال به جنوب خلیج فارس ممنوع است. چرا که در مسیر شمال به جنوب خلیج فارس هیچ گونه ورودی به پارکینگ نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

خبرنگار: مبینا زرندی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha