کد خبر 262952
۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹

واکنش روسیه به انتخاب مجدد فون در لاین به ریاست کمیسیون اروپا

واکنش روسیه به انتخاب مجدد فون در لاین به ریاست کمیسیون اروپا

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، انتخاب مجدد «اورسولا فون درلاین» به عنوان رییس کمیسیون اروپا را یک رویداد «غم انگیز» توصیف کرد.

به گزارش بین الملل حیات؛ «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) به خبرنگاران گفت: نمی توان انتظار نتیجه مطلوبی برای دموکراسی، آزادی و امنیت و رفاه شهروندان اتحادیه اروپا داشت.

وی با انتقاد از سیاست های فون در لاین؛ رییس کمیسیون اروپا را متهم کرد که متعهد به استیلای هرچه بیشتر آمریکا بر قاره اروپاست.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه اضافه کرد: رییس کمیسیون اروپا (فون در لاین) همچنین سخنگوی اصلی سیاست روسیه هراسی است؛ سیاستی که توسط اتحادیه اروپا درحال اجراست.

پیش از این نیز «کریل لوگوینوف» نماینده دائم روسیه در اتحادیه اروپا گفته بود «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا که در انتخابات پارلمان به پیروزی بزرگی دست یافت، مسیر نظامی‌سازی این اتحادیه را ادامه خواهد داد.

اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا ( ۲۸ تیرماه گذشته) با وعده ایجاد یک اتحادیه دفاعی قاره‌ای در اروپا بار دیگر از سوی نمایندگان پارلمان اروپا به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب و در سمت خود ابقا شد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش باردیگر به موضوع محروم کردن خبرنگاران روسی از سوی فرانسه برای پوشش بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس واکنش نشان داد.

وی پیشتر نیز گفته بود که اقدام دولت فرانسه در محروم کردن خبرنگاران روسی از تهیه گزارش و پوشش اخبار مربوط به رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نشان می دهد که مکرون و طرفدارانش اعتقادی به احترام به حقوق روزنامه نگاران ندارند.

جرالد دارونین، وزیر کشور فرانسه چندی قبل و در آستانه شروع رقابت های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفته بود که خبرنگاران روسی از پوشش خبری بازی‌های المپیک پاریس منع خواهند شد.

گفته می شود فرانسه با اتهام فعالیت احتمالی جاسوسی؛ خبرنگاران روس را از پوشش این رویداد مهم ورزشی منع کرده است.

استقبال روسیه از توافق گروه‌های فلسطینی با میانجی‌گری چین

وی همچنین؛ با اشاره به نشست آشتی میان گروه های فلسطینی که به میزبانی چین برگزار شد؛ گفت: مسکو از توافقات این نشست استقبال می کند.

چین میزبان مذاکرات گروه های فلسطینی روز گذشته (سه شنبه) از توافق گروه های فلسطین با تشکیل دولت وفاق ملی و صدور بیانیه مشترک در پایان نشست دوروزه آنها در پکن خبر داد.

براساس این گزارش؛ گروه های فلسطینی همچون جنبش آزادی بخش ملی فلسطین (فتح)، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، جنبش مردمی برای آزادی فلسطین، جنبش دموکراتیک برای آزادی فلسطین، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، حزب خلق فلسطین، جنبش نبرد خلق فلسطین، جنبش ابتکار ملی فلسطین، جنبش اتحاد دموکراتیک فلسطین (فدا)، جبهه آزادسازی فلسطینیان، جبهه آزادی‌سازی عربی، جبهه عربی فلسطین، پیشتازان جنگ آزادی بخش خلق (نیروهای صاعقه) در چین بر دست‌یابی به یکپارچگی ملی فراگیر در چارچوب سازمان آزادی بخش فلسطین و پایبندی به تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و تضمین حق بازگشت به خانه های خود به توافق رسیدند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین به اظهارات اخیر همتای آلمانی خود که مسکو را یک تهدید خوانده بود؛ واکنش نشان داد و گفت که کشورش از این اظهارات تعجب نمی کند.

زاخارووا همچنین از موضوع قاچاق انسان در اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت که قاچاق انسان در اوکراین ابعاد عمیق و وحشتناکی پیدا کرده است.

وی همچنین درباره اظهارات رییس جمهوری اوکراین درخصوص ازسرگیری مذاکرات صلح گفت: اظهارات زلسنکی رییس جمهوری اوکراین درخصوص صلح تلاشی برای ترویج «فرمول صلح» اوست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha