کد خبر 262276
۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵

اختصاصی «حیات»؛

همه ورزشگاه‌های لیگ برتر به VAR مجهز می‌شوند

همه ورزشگاه‌های لیگ برتر به VAR مجهز می‌شوند

قرار است سیستم کمک داور ویدیویی در همه ورزشگاه‌های کشور خصوصا ورزشگاه تختی تهران که میزبان اکثریت دیدارهای سرخابی‌ها در فصل آینده است، نصب و مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ ماجرای نصب و به کار گیری سیستم کمک داور ویدیویی موسوم به VAR چند سالی است که در فوتبال ایران مطرح شده و فصل گذشته هم طلسم آن با بهره‌برداری در دربی رفت و برگشت پایتخت و فینال جام حذفی شکسته شد. در ماه‌های اخیر اخبار ضد و نقیضی در خصوص استفاده از این تکنولوژی در فصل جدید مطرح شد و ابتدا گفته شد تا زمانی که ورزشگاه‌ها امکان استفاده از این سیستم را نداشته باشند لیگ جدید شروع نمی‌شود و سپس عنوان شد چهار هفته ابتدایی لیگ برتر بدون VAR خواهد بد.

در این میان با توجه به مشکلات ورزشگاه آزادی و اینکه مشخص شده قرار است اکثر مسابقات سرخابی‌های پایتخت در فصل جدید در ورزشگاه تختی تهران برگزار شود، ابهاماتی در خصوص تجهیز ورزشگاه‌ها به سیستم کمک داور ویدیویی ایجاد شد که در این خصوص گفتگوی کوتاهی با داود رفعتی، مسئول تجهیز ورزشگاه‌های لیگ برتر داشتیم.

رفعتیدر این خصوص به حیات گفت: در خصوص شیوه استفاده از تجهیزات VAR مسئول آن آقای ممبینی هستند و بهتر می‌توانند پاسخگو باشند ولی قرار بر این است که در کلیه ورزشگاه‌های لیگ برتر و تمامی بازی‌هایی که در این سطح برگزار می‌شود از این سیستم استفاده شود و برای همین هم در ورزشگاه آزادی و هم در ورزشگاه تختی سیستم VAR نصب و بهره برداری خواهد شد. به همین دلیل به تعداد مورد نیاز سیستم VAR خریداری و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha