کد خبر 268898
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷

زلنسکی خواهان افزایش کمک‌های نظامی کشورهای غربی شد

زلنسکی خواهان افزایش کمک‌های نظامی کشورهای غربی شد

 همزمان با وعده جدید کمک نظامی ۲۵۰ میلیون دلاری واشنگتن، رئیس‌ جمهوری اوکراین امروز در آلمان با مقام های ارشد نظامی آمریکا و بیش از ۵۰ کشور حامی کی یف دیدار کرد و آنها را برای حمایت بیشتر نظامی تحت فشار قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل حیات؛ خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت که ولودیمیر زلنسکی برای نخستین بار برای سخنرانی در جمع حامیان نظامی اوکراین به پایگاه هوایی آمریکایی رامشتاین رفت. وی تاکید کرد که کشورش اکنون بیش از هر چیز به مجوز آمریکا و غرب برای استفاده از سلاح های دوربرد برای حمله به عمق خاک روسیه نیاز دارد. آمریکا به دلیل نگرانی از تشدید بیشتر جنگ تاکنون این خواسته را اجابت نکرده است.

زلنسکی خطاب به نمایندگان کشورهای عضو گفت: ما نیاز داریم که این توانمندی دوربرد را نه تنها برای کاربرد در سرزمین تقسیم شده اوکراین، بلکه در خاک روسیه نیز در اختیار داشته باشیم تا روسیه ترغیب شود تا به دنبال صلح باشد. باید کاری کنیم که شهرهای روسیه و حتی سربازان روس از میان پوتین و صلح یکی را انتخاب کنند.

به نوشته آسوشیتدپرس، تاکنون حمله غافلگیرانه به استان کورسک روسیه که به گفته زلنسکی ارتش اوکراین در جریان آن توانسته حدود یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع از خاک روسیه را تصرف کرده و حدود ۶ هزار سرباز روس را کشته یا زخمی کند، مانع از تمرکز رئیس جمهور روسیه بر تصرف شهر پوکروفسک اوکراین نشده است. از دست دادن پوکروفسک که راه آهن و خطوط تدارکات آن برای ارتش اوکراین حیاتی است، می تواند شهرهای دیگر این کشور را نیز در معرض خطر قرار دهد.

زلنسکی با اشاره به تاخیر فراوان در ارسال سامانه های وعده داده شده، گفت: تعداد سامانه‌های پدافند هوایی که هنوز تحویل داده نشده‌اند قابل توجه است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا نیز در جریان نشست امروز گفت که کشورهای غربی شریک اوکراین مشغول تهیه سامانه پدافند هوایی جایگزین سامانه‌های اس-۳۰۰ این کشور هستند.

از سال ۲۰۲۲، کشورهای فوق مجموعاً ۱۰۶ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین کرده اند که سهم آمریکا در این میان بیش از ۵۶ میلیارد دلار بوده است.

در همین حال دولت آلمان اعلام کرد که اولاف شولتس، صدراعظم این کشور، امروز عصر در فرانکفورت با زلنسکی دیدار می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha