کد خبر 268900
۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰

پرتابگر شیرازی درپرتاب وزنه پارالمپیک پاریس برنزی شد

پرتابگر شیرازی درپرتاب وزنه پارالمپیک پاریس برنزی شد

سید علی اصغر جوانمردی پرتابگرشیرازی شرکت کننده در رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس در پرتاب وزنه به مقام سوم دست یافت و مدال ارزشمند برنز را بر گردن آویخت.

به گزارش گروه ورزشی حیات؛ جوانمردی روز جمعه در ماده پرتاب وزنه کلاس ۳۵ F با انجام ۶ پرتاب در نهایت با رکورد ۱۵ متر و ۸۴ سانتی متر بر سکوی سوم مهمترین رویداد ورزشی جهان ایستاد.

پرتابگر ازبک طلا گرفت

در این کلاس حسین‌الدین نوربکوف از ازبکستان با حدنصاب ۱۶ متر و ۸۲ سانتی متر نشان طلا گرفت، هرنان اورا از آرژانتین به مدال نقره دست یافت و سید علی اصغر جوانمردی هم با پرتاب ۱۵ متر و ۸۴ سانتی متر مدال برنز دریافت کرد.

ساره جوانمردی، مهدی اولاد و سید علی اصغر جوانمردی سه ورزشکار شرکت کننده از استان فارس بودند که در هفدهمین دوره رقابت های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت داشتند و سه مدال ارزشمند طلا، نقره و برنز را به دست آوردند تا از این رقابت ها آمار ۱۰۰ در صدی کسب مدال به ارمغان بیاورند.

ساره جوانمردی ملقب به ملکه تپانچه در رشته تپانچه بادی با مسافت ۱۰ متر نشان طلا گرفت تا با چهار طلا و یک برنز طی چهار دوره شرکت در پارالمپیک ها تاریخ ساز شود و به یک رکورد دست نیافتنی برسد، مهدی اولاد دیگر ورزشکار شرکت کننده از فارس بود که در پرتاب وزنه کلاس ۱۱ F نشان نقره گرفت و در پرتاب دیسک هم چهارم شد و سید علی اصغر جوانمردی در پرتاب وزنه کلاس ۳۵ ّ F هم نشان برنز به خود اختصاص داد.

فاطمه برمشوری از استان فارس به عنوان مربی دو و میدانی در این مسابقات شرکت دارد.

مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس از تاریخ ۲۸ اوت (۶ شهریور ۱۴۰۳) آغاز شد و تا ۸ سپتامبر (۱۸ شهریور ۱۴۰۳) ادامه خواهد داشت.

کاروان ورزشی ایران با ۴۹ ورزشکار در ۱۰ رشته شرکت دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha