کد خبر 260726
۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۵

۲۰۲۴ به گرم‌ترین سال ثبت شده در جهان تبدیل می‌شود

۲۰۲۴ به گرم‌ترین سال ثبت شده در جهان تبدیل می‌شود

دانشمندان می‌گویند تغییرات آب و هوایی ناشی از انسان و پدیده اقلیمی ال‌نینو دمای هوا را در سال‌جاری به سطح بی‌سابقه‌ای رسانده است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، آژانس نظارت بر تغییرات اقلیمی اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که ماه گذشته گرم‌ترین ماه ژوئن در تاریخ ثبت شده است و ادامه یک سری دماهای استثنایی است که به گفته برخی دانشمندان، سال ۲۰۲۴ را در مسیر تبدیل شدن به گرم‌ترین سال ثبت شده قرار داده است.

به گفته برخی از دانشمندان، آخرین داده‌ها نشان می‌دهند که سال ۲۰۲۴ می‌تواند از سال ۲۰۲۳ به عنوان گرم‌ترین سال ثبت شده پس از تغییرات اقلیمی ناشی از انسان و پدیده آب‌وهوایی ال نینو که دمای هوا را تا کنون به سطح رکوردی در سال جاری رساند، پیشی بگیرد.

تغییرات آب و هوایی در حال حاضر باعث عواقب فاجعه بار در سراسر جهان در سال ۲۰۲۴ شده است.

بیش از هزار نفر در ماه گذشته در حین انجام مناسک حج بر اثر گرمای شدید جان خود را از دست دادند. مرگ و میر ناشی از گرما نیز در دهلی نو که از موج گرمای طولانی بی سابقه رنج می‌برد افزایش یافته و این حالت در میان گردشگران یونان نیز ثبت شده است.

فردریک اتو، دانشمند آب و هوا در مؤسسه گرانتام در امپریال کالج لندن، گفت که احتمال زیادی وجود دارد که سال ۲۰۲۴ به گرم‌ترین سال تاریخ تبدیل شود.

وی افزود: پدیده ال نینو یک پدیده طبیعی است که همیشه می‌آید و می‌رود.

منبع: مدیسن نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha