کد خبر 258973
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳

مدیرکل هواشناسی گلستان خبر داد:

بارش‌ رگباری تا امشب در گلستان ادامه دارد؛ احتمال وقوع سیلاب ناگهانی

بارش‌ رگباری تا امشب در گلستان ادامه دارد؛ احتمال وقوع سیلاب ناگهانی

مدیرکل هواشناسی گلستان از تداوم بارش‌های رگباری تا امشب در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر بارش‌های موثر و رگباری در مناطق شمال غربی گلستان در حال باریدن است.

 به گزارش گروه استانی حیات؛ امان‌محمد کمالی مدیرکل هواشناسی گلستان  اظهار کرد: در حال حاضر بارش رگباری باران به همراه رگبار و رعد و برق برخی از نقاط استان را فرا گرفته است و تا امشب با شدت ادامه دارد.

وی نسبت به احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در گلستان هشدار داد و افزود: به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی آبگرفتگی خیابان و معابر، وقوع رواناب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و برخورد صاعقه محتمل است.

مدیرکل هواشناسی گلستان تاکید کرد: فعالیت این سامانه بارشی از سه‌شنبه هفته جاری در گلستان آغاز شده و اوج فعالیت آن، امروز است گرچه بارش‌ها تا اواسط هفته آینده در استان ادامه دارد اما به تدریج از شدت بارش‌ها کاسته شده و رشد ابر به همراه رگبار و رعد و برق‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

کمالی با بیان اینکه فردا جمعه هشتم تیر و در روز انتخابات ریاست جمهوری شرایط جوی استان گلستان به صورت موقت پایدار خواهد بود، تصریح کرد: بارش‌های فردا قابل توجه نیست و در حد رشد ابر و احتمال بارش پراکنده در برخی از نقاط است.

وی از گلستانی‌ها خواست موقع فعالیت این سامانه ناپایدار جوی از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها پرهیز کرده و هنگام تردد جاده‌ای و فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان اینکه در حال حاضر درازنو با دمای ۱۰ درجه و پارک ملی گلستان با دمای ۲۰ درجه سردترین نقطه استان گلستان هستند، یادآور شد: امروز حداکثر دمای استان گلستان به ۲۸ درجه می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha