کد خبر 259735
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۵

منحصر به‌فرد بودن همکاری‌های منطقه‌ای گروه پنج/ ایران دارای نظام قوی مراقبت‌های بهداشتی است

منحصر به‌فرد بودن همکاری‌های منطقه‌ای گروه پنج/ ایران دارای نظام قوی مراقبت‌های بهداشتی است

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران اعلام کرد که گروه پنج الگوی بسیار خوبی برای کشورها در زمینه همکاری‌های منطقه ای برای تامین سلامت است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، در این نشست که امروز (سه شنبه 12 تیر ماه) در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، از توجه ویژه سازمان جهانی بهداشت بر تقویت مراقبت‌های اولیه سلامت و ارتقای نظام‌های بهداشتی و درمانی خبر داد و گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران داری نظام قوی مراقبت های بهداشتی، دانشگاه های علوم پزشکی با ظرفیت بالا و بیمارستان‌های متعدد و با تجهیزات پزشکی پیشرفته است.

وی افزود: به طور کلی می توان ادغام آموزش پزشکی در خدمات حوزه سلامت و وجود نظام شبکه بهداشتی و درمانی در سراسر ایران و از سوی دیگر تلاش های دولت برای توسعه خدمات و زیرساختها از مهمترین علل پیشرفت های حوزه سلامت در جمهوری اسلامی ایران، آن هم در شرایط سخت تحریم است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت از آمادگی این سازمان برای توسعه خدمات سلامت در کشورهای عضو این گروه سخن گفت و افزود: خوشبختانه اخیرا دیدیم که بیش از ۸۰۰ پروژه عمرانی حوزه سلامت و یک هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی در سراسر ایران و از جمله مناطق محروم و مرزی افتتاح شد تا دسترسی آحاد جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی ارتقا پیدا کند که اقدامی ارزشمند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha