کد خبر 257775
۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹

با اعلام هواشناسی:

گلستان خنک می‌شود

گلستان خنک می‌شود

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان گفت: از امروز (چهارشنبه) تا اواسط هفته آینده وقوع ناپایداری جوی به صورت بارش‌های رگباری و گاهی همراه با رعد و برق پراکنده در استان گلستان محتمل است.

به گزارش گروه استانی حیات،‌ محمد کردجزی معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان اظهار کرد: این ناپایداری‌ جوی بیشتر در ساعات عصر و شب اتفاق می‌افتد و از امروز شاهد کاهش ۲ تا چهار درجه‌ای دمای هوا در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی افزود: از عصر پنج‌شنبه ۳۱ خرداد تا صبح شنبه دوم تیر ماه شاهد بارش باران در نواحی مختلف گلستان به ویژه در نواحی کوهپایه‌ای و کوهستانی و مناطق شرقی استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان با بیان اینکه به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد، تاکید کرد: با توجه به اینکه بارش‌ها در برخی نقاط استان به صورت نقطه‌ای و در مدت کوتاهی رخ می‌دهد مردم از اتراق در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

کردجزی یادآور شد: به دنبال فعالیت این سامانه ناپایدار جوی، در نواحی شهری گلستان باران نخواهد بارید و بارش‌ها بیشتر مربوط به مناطق کوهستانی و کوهپایه‌ای است.

وی با بیان اینکه امروز حداکثر دمای هوای گرگان به ۳۶ درجه و دمای هوای مراوه‌تپه به ۳۸ درجه خواهد رسید، خاطرنشان کرد: دیروز حداکثر دمای هوا در گرگان به ۴۰ درجه رسیده بود و براساس داده‌های هواشناسی، فردا حداکثر دما در نقاط شهری استان به ۳۲ الی ۳۷ درجه می‌رسد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی گلستان همچنین از ورود سامانه بارشی دیگر از اواسط هفته آینده در گلستان خبر داد و یادآور شد: میزان بارندگی این سامانه جوی بیشتر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha