کد خبر 254057
۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵

گزارش «حیات» از هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛

جذاب‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر با تغییر معادلات بالا و پایین جدول

جذاب‌ترین هفته تاریخ لیگ برتر با تغییر معادلات بالا و پایین جدول

هفته بیست و هشتم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور، با انجام ۸ دیدار همزمان، توقف استقلال، پیروزی و صدرنشینی پرسپولیس و برتری مهم فولاد خوزستان همراه شد؛ حالا دو هفته دیگر تا بسته شدن پرونده این مسابقات باقیست.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ روز گذشته شاهد برگزاری هم‌زمان هر هشت دیدار هفته بیست و هشتم رقابتهای لیگ برتر بودیم. مسابقاتی که در اوج حساسیت برگزار شد و اتفاقات هیجان انگیزی را هم شاهد بودیم که تغییر معادلات صدرجدول و مسیر قهرمانی لیگ برتر از جمله آن بود. حالا تیم‌ها خصوصاً آنهایی که درگیر کورس قهرمانی، سهمیه و بقا هستند تنها دو هفته دیگر فرصت دارند تا سرنوشت خودشان را در این فصل مسابقات رقم بزنند.

نساجی مازندران ۰ - ۰ استقلال

تیم فوتبال استقلال تهران در ورزشگاه وطنی زمین‌گیر شد و دو امتیاز مهم را در حساس‌ترین مقطع فصل جا گذاشت و صدر جدول را از دست داد. آبی‌های پایتخت حملات خوبی روی دروازه نساجی رقم زدند ولی جان لازم برای باز کردن دروازه این تیم را نداشتند. آنها به یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه هم معترض بودند و عقیده داشتند داور پنالتی آنها را ندیده است.

هرچه هست استقلال بعد از هفته‌ها صدرنشینی روز گذشته با این نتیجه جای خود را به رقیب دیرینه داد. اینکه در دو هفته پایانی چه اتفاقی رقم می‌خورد مشخص نیست ولی صحبت‌های پس از پایان بازی بازیکنان و کادرفنی استقلال نشان از نا امیدی آنها نسبت به ادامه فصل دارد. باید دید آنها می‌توانند از لحاظ روحی خود را تا سه شنبه ریکاوری کنند و شانسشان را برای قهرمانی امتحان کنند یا نه.

* پرسپولیس تهران ۴ - ۳ استقلال خوزستان

گل‌ها: محمدحسین کنعانی‌زادگان (۷۶ - پنالتی)، دانیال اسماعیلی‌فر (۷۸)، عیسی آل‌کثیر (۸۵) و اورونوف (۶+۹۰) برای پرسپولیس - علیرضا کاظمی(۴ و ۴+۴۵) و آسو رستم (۴۱) برای استقلال خوزستان

در دیگر دیدار مهم هفته، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی و مقابل تماشاگران خود، یک روز رویایی مقابل استقلال خوزستان رقم زد و یکی از جذاب‌ترین بازی‌های تاریخ لیگ برتر را شاهد بودیم. جایی که بازی به معنای واقعی کلمه دو نیمه متفاوت داشت. نیمه اول شوکه کننده که استقلال خوزستان توانست برخلاف انتظارها بازی قابل قبولی به نمایش گذاشته و پرسپولیس را مقابل تماشاگرانش در آزادی با سه گل به رختکن بفرستد.

در نیمه دوم و پس از اخراج بازیکن استقلال و اعلام ضربه پنالتی ورق برگشت و پرسپولیسی‌ها توانستند یک کامبک رویایی زده و ۴ بر ۳ بازی را ببرند. این نتیجه، در کنار تساوی استقلال در قائمشهر لذت‌بخش‌ترین هفته فصل جاری لیگ برتر را برای سرخپوشان و هوادارانشان رقم زد.

پیکان تهران ۰ - ۰ تراکتورسازی تبریز

دو تیم نمایشی پایاپای را به اجرا گذاشتند و از همان شروع بازی خط هافبک دو تیم با توجه به مقاومتی که از خودشان نشان می‌دادند، مانع از خلق موقعیت یکدیگر می‌شدند و این موضوع از آغاز تا پایان بازی ادامه‌دار بود.  تراکتور فشار بی‌امانی روی دروازه پیکان ایجاد می‌کرد و در طرف مقابل پیکان هم امیدش روی ضدحملات بود که در نهایت هیچکدام هیچ ثمره‌ای نداشت.

تراکتورسازی با این تساوی ۴۸ امتیازی شد و در کورس با سپاهان برای کسب رتبه سوم جدول جا ماند و در رده چهارم ایستاد. پیکان هم اکنون ۲۶ امتیازی است و با توجه به اینکه اختلافش با فولاد ۱ امتیاز و با استقلال خوزستان ۴ امتیاز است، در چنین شرایطی خطر سقوط را بیشتر از هر زمان دیگری نشان می‌دهد.

ملوان بندرانزلی ۰ - ۱ مس رفسنجان

گل: سجاد شهباززاده (۵۷) برای مس رفسنجان

مصاف تیم‌های پنجم و دهم جدول بین تیم‌های ملوان و مس رفسنجان که در ورزشگاه سن‌سیروس انزلی برگزار شد؛ دیدار چندان هیجان‌انگیزی نبود و در نهایت این مسابقه با تک گل سجاد شهباززاده به نفع شاگردان محرم نویدکیا به پایان رسید. از مهمترین حواشی این مسابقه مصدومیت شدید رامتین سلیمان‌زاده بود که در دقیقه ۳۲ بعد از برخورد سر با آرمان اکوان، توسط آمبولانس راهی بیمارستان شد.

مس رفسنجان یکی از مدعیان قهرمانی در جام حذفی است که با روند رو به رشد خود، می‌تواند در هفته پایانی مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی یک شگفتی بزرگ را در لیگ امسال رقم زده و تکلیف قهرمانی را در دقیقه ۹۰ تغییر دهد.

سپاهان اصفهان ۲ - ۰ هوادار تهران

‌گل‌ها: شهریار مغانلو (۱۳) و رامین رضاییان (۳۷) برای سپاهان اصفهان

تیم فوتبال سپاهان برای کسب سه امتیاز به این دیدار پا گذاشته بود تا جایگاه سومی خود را حفظ کند و در پایان موفق به این کار شد. سپاهان در نیمه اول نمایش هوشمندانه‌ای داشت و دو مرتبه در دقایق ۱۳ و ۳۶ موفق شد با دو گل از شهریار مغانلو و رامین رضاییان از حریف خود پیش بیفتد. در نیمه دوم با وجود شروع طوفانی سپاهان آنها در ادامه بیشتر تمرکز بر کارهای دفاعی داشتند و درنهایت موفق به حفظ این سه امتیاز حساس و سرنوشت‌ساز شدند.

مورایس و شاگردانش با این سه امتیاز و با توجه به توقف تراکتور مقابل پیکان ۵۱ امتیازی شدند و ۳ امتیاز با تراکتور ۴۸ امتیازی فاصله پیدا کردند. در سوی دیگر هوادار ۲۹ امتیازی در رتبه یازدهم باقی ماند.

صنعت‌نفت آبادان ۲ - ۲ شمس آذر قزوین

گل‌ها: میثم تهی‌دست (۷ و ۲+۹۰) برای صنعت‌نفت آبادان -  فراز امامعلی (۴) و محمد پاپی (۱۳) برای شمس آذر

در یکی از دیدارهای مهم هفته بیست و هشتم، نفت آبادان و شمس‌آذر قزوین در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر رفتند. این دیدار در ۱۵ دقیقه ابتدایی ۳ گل داشت و شاگردان دقیقی دو بار از حریف خود پیش افتادند. در ادامه نتیجه ۲ بر ۱ تا دقیقه ۹۲ ادامه داشت اما نفتی‌ها در ثانیه‌های پایانی بازی موفق شدند این مسابقه را به تساوی بکشانند تا کماکان برای حضور در لیگ برتر شانس داشته باشند.

این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در آخرین لحظات این مسابقه، می‌توانست گل سوم و برتری خود را هم به ثمر برساند اما اشتباه مهاجمی که دروازه خالی را به اوت، مانع از پیروزی این تیم شد.

گل‌گهر سیرجان ۲ - ۳ آلومینیوم اراک

گل‌ها: سعید سحرخیزان (۱۹) و احمد زنده‌روح (۹۶ - پنالتی) برای گل‌گهر - رضا جبیره (۵ و ۵۹) و امین کاظمیان(۹۰) برای آلومینیوم

تیم فوتبال آلومینیوم اراک با پیروزی سه بر دو مقابل گل‌گهر سیرجان به رتبه هفتم جدول لیگ برتر رسید و با صعود دو پله‌ای جایگاه بهتری در جدول مسابقات پیدا کردند. نیمه اول این مسابقه با گل‌های رضا جبیره و سعید سحرخیزان با نتیجه تساوی به پایان رسید اما در نیمه دوم بازیکنان آلومینیوم عملکرد بهتری به نمایش گذاشتند و دو گل دیگر توسط رضا جبیره و امین کاظمیان به ثمر رساندند.

این مسابقه کارت زرد و قرمزهای زیادی داشت و برای دقایق طولانی با حاشیه‌های زیادی همراه شد، در دقایق پایانی پنالتی که به سود گل‌گهر اعلام شد، اعتراض شدید بازیکنان و کادرفنی آلومینیوم را به همراه داشت و چند نفر از نیمکت نشینان و میلاد بدرقه مدافع آلومینیوم کارت زرد و قرمز دریافت کردند.

فولاد خوزستان ۱ - ۰ ذوب‌آهن اصفهان

گل: موسی کولیبالی (۵۹) برای فولاد

در یکی دیگر از دیدارهای مهم هفته، فولاد خوزستان، میزبان و پذیرای ذوب‌آهن اصفهان بود که شاگردان عبدالله ویسی که پیش از شروع این بازی، خطر نزدیک شدن به منطقه سقوط را احساس می‌کردند، موفق شدند با تک گل موسی کولیبالی به نتیجه برتری برسند. بازی در نیمه اول شرایط پایاپایی داشت و موقعیت‌های خلق شده توسط بازیکنان دو تیم راه به چهارچوب یکدیگر نمی‌برد اما در نیمه دوم شرایط متفاوت بود.

فولاد خوزستان که از نتایج بازی‌های همزمان آگاه بود، برای کسب حداکثر امتیاز این بازی به آب و آتش زد و در نهایت اشتباه فروزان و همچنین ضربه سر خوب کولیبالی باعث شد این تیم به گل پیروزی دست پیدا کند. بازی تا پایان با همین نتیجه یک بر صفر ادامه پیدا کرد تا در نهایت فولاد خوزستان ۳ امتیازی بسیار مهم را در ورزشگاه خانگی خود به دست بیاورد. فولاد خوزستان با پیروزی خوبی که برابر ذوب‌آهن تجربه کرد، اکنون ۲۵ امتیازی شد و تیم عبدالله ویسی اختلاف خوبی با منطقه سقوط ایجاد کرده است. ذوب‌آهن هم با ۳۶ امتیاز در رده نهم باقی ماند.

جدول لیگ برتر در پایان مسابقات هفته

خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۳۰۵-۰۹:۲۶

برنامه دو هفته پایانی رقابت‌ها

خبر ذخیره‌سازی شده توسط در تاریخ ۱۴۰۳۰۳۰۵-۰۹:۲۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha