کد خبر 254115
۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰

تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر؛

سهم بالای پرسپولیس در جمع برترین‌های هفته

سهم بالای پرسپولیس در جمع برترین‌های هفته

پرسپولیس سهم بیشتری نسبت به سایر تیم‌ها در تیم منتخب هفته دارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی حیات؛ هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال در شرایطی سپری شد که پرسپولیس در ماراتن قهرمانی توانست از استقلال جلو بزند. این رقابت البته هنوز تمام نشده و مدافع عنوان قهرمانی لیگ، دو بازی سخت پیش رو دارد که ممکن است امتیاز از دست بدهد و استقلال به صدر جدول بازگردد.

در شبی که پرسپولیس برد هیجان‌انگیزی برابر استقلال خوزستان کسب کرد، ارونوف در ترکیب سرخپوشان درخشید. محمد حسین کنعانی‌زادگان و دانیال اسماعیلی‌فر هم نقش ویژه‌ای در این برد داشتند، اما هر دو در خط دفاع پاشنه آشیل تیم اوسمار لوس‌ویرا بودند.

عملکرد استقلال در قائمشهر هم چنگی به دل نزد و آبی‌پوشان نماینده‌ای در جمع برترین بازیکنان هفته نداشت. آلومینیوم پیروزی شیرینی در خانه گل‌گهر به دست آورد و مهدی لیموچی و رضا جبیره، نقشی همانند آقایی‌پور و کاظمی (بازیکنان استقلال خوزستان) را برای آلومینیوم ایفا کردند. فولاد هم برابر ذوب‌آهن دروازه خود را بسته نگه داشت و با گل موسی کولیبالی پیروز شد.

تیم منتخب هفته لیگ برتر به شرح زیر است:

دروازه‌بان: لوان پولی (نساجی مازندران)

دروازه‌بان ۳۱ ساله برزیلی در دیدار با استقلال نمایش درخشانی را از خود ارائه کرد تا چهره شماره یک این دیدار لقب بگیرد. نکته جالب در مورد او این است که اگرچه استقلال موقعیت زیادی در این بازی نداشت اما لوآن پولی با واکنش‌های بسیار خوب فریادهای حریف را دفع کرد و اجازه گلزنی به حریف نداد.

مدافع: موسی کولیبالی (فولاد خوزستان)

در هفته حساس و سرنوشت ساز فولاد در تقابل با ذوب آهن این تیم هم یک کلین شیت ارزشمند به ثبت رساند و هم یک گل وارد دروازه حریف کرد تا سه امتیاز مهم کسب کرده و به بقا در لیگ برتر امیدوار شد. موسی کولیبالی علاوه بر عملکرد خوب دفاعی در این بازی تک گل سه امتیازی تیمش را هم به ثمر رساند.

مدافع: میثم تهیدست (صنعت نفت)

اگرچه تیمش دوبار تسلیم مهاجمان شمس آذر شد ولی خودش دو بار برای آبادانی‌ها گلزنی کرد تا در این مقطع حساس یک شکست تلخ و سنگین دیگر متحمل نشوند. او چهره اول تیمش در این بازی بود.

مدافع: حسین کنعانی زادگان (پرسپولیس)

ازی برای مدافع ملی‌پوش پرسپولیس شروع خوبی نداشت. در ابتدا او بعد از اشتباه دانیال نتوانست توپ علیرضا کاظمی را دفع کند تا گل اول استقلال خوزستان به سادگی هرچه تمام‌تر به ثمر برسد. اما در ادامه او نقش یک ستاره را در بخش تهاجمی تیمش ایفا کرد و روی سه گل موثر بود. ابتدا از روی نقطه پنالتی دروازه حریف را گشود و بلافاصله با پاس در عمق دانیال اسماعیلی‌فر را در موقعیت گل قرار داد. او حتی میتوانست با یک ضربه سر گلزنی کند اما خود او به تیرک خورد و گل نشد.

مدافع: رامین رضاییان (سپاهان)

مدافع راست سپاهان روز خوبی برای خودش و تیمش مقابل هوادار رقم و زد و در کنار بازی تدافعی خوب در نفوذ ها هم موفق بود و یکی از دو گل تیمش را در این دیدار به ثمر رساند تا در این سه امتیاز برای طلایی پوشان مفید واقع شود.

هافبک: علیرضا کاظمی (استقلال خوزستان)

زوج و او جواد آقایی پور کارهای بزرگی در نیمه اول بازی با پرسپولیس رقم زدند و دو گل از سه گل این نیمه توسط همکاری آنها به ثبت رسید و این عملکرد مقابل پرسپولیس در ورزشگاه آزادی عملکرد کم ارزشی نیست، ولو با شکست در پایان وقت قانونی همراه باشد. زدن دو گل در یک نیمه به پرسپولیس کار بزرگ کاظمی در این هفته بود.

هافبک: اوستون اورونوف (پرسپولیس)

اگرچه در وقت قانونی مسابقه عملکرد چندان خوبی نداشت و به طور کامل توسط بازیکنان استقلال خوزستان مهار و از جریان بازی خارج شده بود ولی در وقت‌های اضافه حسابی خط دفاعی حریف را اذیت کرد و بارها با نفوذهایش موقعیت ایجاد کرد و یک خطای مشکوک به پنالتی هم روی او انجام شد که داور ندید و در نهایت گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند و زیباترین صحنه بازی را خلق کرد.

هافبک: مهدی لیموچی (آلومینیوم)

ستاره بی چون و چرای این فصل آلومینیوم اراک در دیدار این هفته مقابل گل‌گهر سیرجان هم دوباره توانایی‌های خود را به نمایش گذاشت و با دو پاس گل نقش مهمی در پیروزی تیمش مقابل گل گهر ایفا کرد. لیموچی علاوه بر دو پاس گل در این دیدار، نقش کلیدی در ایجاد موقعیت‌های تیمش داشت تا بتواند سه امتیاز حساس را در سیرجان به دست بیاورد.

مهاجم: جواد آقایی پور (استقلال خوزستان)

هافبک هجومی استقلال خوزستان دو پاس گل در این بازی به ثبت رساند و روی گل سوم تیمش هم اثر گذار بود و یک فرصت خوب گلزنی دیگر هم داشت و از ستاره های این بازی بود و بدون توجه به نتیجه بازی عملکرد تحسین برانگیزی در این هفته از رقابت‌ها مقابل پرسپولیس داشت.

مهاجم: رضا جبیره (آلومینیوم)

دو پاس مهدی لیموچی را تبدیل به گل کرد و یکی از سه بازیکن دو گله هفته بیست و هشتم بود که زوج خوبی را با لیموچی تشکیل داده و حاصلش ثبت یک برتری سخت و ارزشمند مقابل تیم سیرجانی بود. او از مهاجمان با کیفیت حال حاضر لیگ برتر است.

مهاجم: عیسی آل کثیر (پرسپولیس)

یک گل زد، یک ضربه سر او به تیر دروازه خورد و یک پنالتی گرفت تا او را چهره اصلی پرسپولیس در بازگشت رویایی به بازی این هفته در نظر بگیریم. اگر پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شود و این بازی را کلید قهرمانی پرسپولیس بدانیم، چهره اصلی آن هم بدون شک عیسی آل کثیر است.

سهم بالای پرسپولیس در جمع برترین‌های هفته

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha