کد خبر 253412
۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

امانی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

آخرین مهلت تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای موسسه اندوخته شاهد/ انتخابات سوم خرداد برگزار می‌شود

آخرین مهلت تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای موسسه اندوخته شاهد/ انتخابات سوم خرداد برگزار می‌شود

رئیس هیات نظارت بر انتخابات موسسه اندوخته شاهد، زمان و مراحل برگزاری این انتخابات را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی حیات؛ حجت‌اله امانی، رئیس هیات نظارت انتخابات هیات امنا و هیات نظارت بر انتخابات موسسه اندوخته شاهد، سوم خرداد ماه، روز آزادی خرمشهر و روز مقاومت و پیروزی را روز برگزاری انتخابات این موسسه اعلام کرد.

مرحله نخست: اتمام زمان ثبت نام برای کاندیداتوری هیات امنای موسسه اندوخته شاهد

رئیس هیات نظارت بر انتخابات موسسه اندوخته شاهد در مورد چگونگی برگزاری انتخابات موسسه اندوخته شاهد گفت: حسب ابلاغیه دفتر رهبر معظم انقلاب، می بایست این موسسه به ایثارگرانی که سهامدار و عضو آن هستند، واگذار شود.

امانی ادامه داد: بر همین اساس، طبق آیین نامه تدوین شده و بر اساس ابلاغیه، هیات نظارت بر انتخابات موسسه اندوخته شاهد با عضویت سه نفر از اعضایی که توسط رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده هیات امنا و نماینده محترم ولی فقیه در بنیاد شهید انتخاب شدند، شروع به کار کرد.

وی با اشاره به اینکه کلیه اعضای موسسه اندوخته شاهد می توانند در این انتخابات شرکت کنند، گفت: بعد از اصلاح آمار اعضای این موسسه، با هماهنگی معاون رئیس جمهور، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و هیات اجرایی و سایر اعضای هیات نظارت، ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ زمان ثبت نام اعضای این موسسه برای اعلام کاندیداتوری بود. 

امانی خاطرنشان کرد: ثبت نام برای کاندیداتوری هیات امنا و هیات نظارت بر انتخابات موسسه اندوخته شاهد با استقبال خوب اعضای آن، که فرزندان و همسران شهدا هستند، روبرو شد.

مرحله دوم: چند نفر در انتخابات موسسه اندوخته شاهد با هم رقابت می کنند؟

رئیس هیات نظارت انتخابات هیات امنای موسسه اندوخته شاهد با اشاره به پایان زمان ثبت نام کاندیداها گفت: بعد از پایان زمان ثبت نام، جلسات هیات نظارت را با محور احراز حرفه ای بودن کاندیداها برگزار کردیم. پس از ارزیابی ۸۸ کاندیدا، ۲۹ نفر حائز شرایط حرفه ای شناخته شدند. لازم بود صلاحیت حراستی و امنیتی این ۲۹ نفر ازسوی حوزه حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران مورد بررسی قرار بگیرد.

امانی ادامه داد: این ۲۹ کاندیدا ازسوی حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران تایید شدند و تنها یک نفر از هیات نظارت تایید نشد و دو نفر نیز انصراف دادند. در حال حاضر ۵۱ کاندیدا در هیات نظارت و ۲۹ کاندیدا در هیات امنا داریم. به گفته وی، کاندیداها تا ساعت ۲۰ روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) مهلت داشتند از طریق سامانه موسسه، رزومه و برنامه ها و تبلیغات و بنرهای خود را چه به صورت گروهی و چه به صورت فردی ارسال کنند.

مرحله سوم: تنها ۲ روز تا انتخابات باقی مانده است

رئیس هیات نظارت بر انتخابات موسسه اندوخته شاهد در مورد زمان و نحوه تبلیغات کاندیداها به «حیات» گفت: یک منشور اخلاقی ویژه تبلیغات انتخابات موسسه اندوخته شاهد تعریف شده که کاندیداها می بایست مطالعه و رعایت کنند.

امانی با اشاره به جلسه هیات دولت مبنی بر اینکه مقرر شد تعطیلی در کار نباشد، گفت: به همین دلیل مقرر شد انتخابات موسسه سر موعد برگزار شود. 

وی خاطرنشان کرد: بنابراین، روز سوم خرداد ماه که روز آزادی خرمشهر و مقاومت و پیروزی است، اعضای این موسسه می توانند در انتخابات تعیین هیات امنا و هیات نظارت دور بعد موسسه اندوخته شاهد شرکت کنند. انتظاری که از همکاران ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ها داریم، این است که طبق دستور معاون محترم رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید، در سطح استان با نصب بنر و استند و زیرنویس شبکه های استانی، در مورد این انتخابات اطلاع رسانی کنند تا جامعه هدف با آگاهی کامل در روز سوم خرداد در انتخابات، حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha