کد خبر 258805
۷ تیر ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵

صالحی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

هوش مصنوعی و فناوری کوآنتومی، اولویت‌های علمی کشور

هوش مصنوعی و فناوری کوآنتومی، اولویت‌های علمی کشور

رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی و چهره علمی برتر کشور تأکید کرد: دولت آینده باید با علم متناسب به فناوری روز دنیا در دو حوزه فناوری کوآنتومی و هوش مصنوعی گام بردارد.

دکتر علی‌اکبر صالحی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی در حاشیه دومین آیین اعطای نشان عالی دانش به ۱۱ چهره برجسته علمی کشور، در پاسخ به این سؤال که مهمترین ماموریت رئیس جمهور و دولت آینده با توجه به ظرفیت‌های علمی کشور چیست، به خبرنگار اجتماعی حیات گفت: در قرن بیست و یکم شاهد یک رشد پرشتاب و روزافزون علم در سراسر جهان و در حوزه‌های علمی، فناوری و صنعت هستیم. اگر بخواهیم در قرن ۲۱ جایگاه خود و کشورمان در عرصه سیاست جهانی و در صحنه قدرت‌های جهانی حفظ و برآن بی‌افزاییم و کشور و مردمان را بالنده کنیم و به جامعه ارتقاء ببخشیم، بایستی به علم اهمیت بیشتری بدهیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه علم یکی از عناصر مهم قدرت است، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) می‌فرمایند: «علم، قدرت است، هر آن کس که علم را یافت، چیره می‌شود و هر کسی که فاقد علم باشد باشد، بر او چیره می‌شوند». اگر جمهوری اسلامی در قرن بیست و یکم نتواند در حوزه‌های علمی مثل فناوری کوانتومی و هوش مصنوعی که هر دو این موضوع وسعت بسیار زیادی در علم دارند، قادر نباشد در این دو حوزه با جدیت وارد شود، خدایی ناکرده ممکن است بر ما چیره شوند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: دولت آینده باید به این دو موضوع با اهمیت بیشتری نگاه کند که دو بستر مهم علمی و قدرت روز دنیا است.

علی اکبر صالحی همچنین گفت: دولت آینده باید با علم متناسب به فناوری روز دنیا در دو حوزه فناوری کوانتومی و هوش مصنوعی گام‌های مهم و روبه جلویی با اتکا به ظرفیت‌های مهم و سرشار دانشگاه‌های کشور و جوانان مستعد بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha