کد خبر 272406
۲۷ فروردین ۱۴۰۴ - ۱۶:۳۶

پشت‌پرده دستمزد ۶۵۰میلیونی و تغییر کارشناس شبکه دو

پشت‌پرده دستمزد ۶۵۰میلیونی و تغییر کارشناس شبکه دو

سلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما میان بررسی اتفاقات ماه رمضان و عید نوروز تلویزیون به چند شائبه هم پاسخ داد که یکی از مهمترین‌هایش دستمزد ۶۵۰میلیونی به یحیی گل‌محمدی و دیگری تغییر به‌یک‌باره کارشناس برنامه سحر شبکه دو سیما بود.

به گزارش پایگاه خبری حیات به نقل از تسنیم، شبِ گذشته برنامه «جام‌جم» با سیدسلیم غفوری قائم‌مقام معاونت سیما روی آنتن رفت، برنامه‌ای که البته در بازگشتِ دوباره نتوانست مثل چند میزگرد و مناظره خود در سال گذشته آن جذابیت را داشته باشد.

اما برخی پرده‌برداری از شائبه‌ها و شایعات مربوط به چند اتفاق در نوع خودش جالب توجه بود. وقتی مجری برنامه از سیدسلیم غفوری علت تغییر شیخ اسماعیل رمضانی کارشناس برنامه سحرگاهی شبکه دو را جویا شد او این‌گونه پاسخ داد: «در سایر برنامه‌ها همین گونه بود و نیمی از قسمت‌ها را یک کارشناس حضور پیدا می‌کرد و نیمی دیگر را کارشناسی دیگر. به‌فراخور موضوع کارشناسان حضور می‌یابند و موضوع عجیبی نیست، موضوعات مطرح‌شده شیخ اسماعیل رمضانی متفاوت بود و در سال های گذشته این بوده که طیفی صحبت‌های کارشناسان برنامه را نپسندند زیرا سلیقه‌ها متفاوت است. صحبت‌های آقای رمضانی را برخی پسندیدند و برخی نپسندیدند برخی انتقاد جدّی داشتند و برخی حامی بودند. این‌که کارشناسان برنامه تغییر کنند مسبوق به سابقه است.»

قائم‌مقام سیما در ادامه صحبت‌هایش با تکذیب پرداخت 650 میلیون به گل‌محمدی برای حضور در برنامه نوروزی متذکر شد: این رقم مطرح‌شده صحت ندارد. تمام برنامه‌های نوروزی با حامیان مالی تولید می‌شود، این‌که عده‌ای توییت می‌زنند؛ "راضی نیستیم پولمان را به برنامه‌سازی بدهید."، باید بگویم این پول سازمان نیست، البته حتماً این هزینه‌کردها کنترل و مراقبت می‌شود، ولی پول را ما نمی‌دهیم اما مراقبت‌ها انجام‌می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دست رد صداوسیما به پرداخت‌های نجومی به سلبریتی‌ها تأکید کرد: امسال برخی افراد دعوت‌شده طلب رقم‌های غیرمنطقی و غیرمعقول را داشتند ولی از حضور این چهره‌ها جلوگیری شد. نفس دریافت رقم‌های درشت برای حضور در برنامه‌های سازمان غلط است. سازمان در مورد افزایش برنامه‌سازی کمیته برآورد دارد که تمام رقم‌های پرداختی در این‌کمیته برآورد و بررسی می‌شود، حتی تهیه‌کننده‌ها از این سخت‌گیری گلایه دارند.

یکی دیگر از سؤال‌های مجری برنامه به «پایتخت» برمی‌گشت که آیا تولید پایتخت دوربرگردان سیاست‌های تحولی رسانه ملی است و یا تلویزیون از سر ناچاری سراغ تنابنده می‌رود یا در این زمینه سیاستی اتخاذ شده است؛ سلیم غفوری این‌گونه پاسخ داد: «نهضت فصل‌دوم‌سازی به‌صراحت آمده و تأکید شده است که برندهای موفق باید ادامه یابند ولی نباید کیفیت‌ها کاهشی شود. وقتی مردم کاری را می‌پسندند حتماً دوست دارند فصل بعد آن بهتر شود و این حق مخاطب است. ما پایتخت را حذف نکردیم بلکه به‌دنبال این بودیم به ایده برسند.»

او در ادامه این پاسخ به بحث حمایت وحید جلیلی قائم‌مقام فرهنگی رسانه ملّی از سریال «پایتخت» اشاره کرد و افزود: «ایشان قبل از حضور در سازمان در جشنواره عمار برای سیروس مقدم و تیم پایتخت بزرگداشت برگزار کرد و از آنها تقدیر به‌عمل آورد، فضای رسانه‌ای ممکن است موضوعات را به‌طور دیگری بازنمایی کند. تلویزیون تمایل دارد برندهای موفق خود را در چهارچوب‌ها ادامه دهد، نباید برندسوزی شود.»

آیا بازگشت چهره‌های محبوب به صداوسیما قرار است ادامه پیدا کند؛ سؤال دیگر مجری برنامه از سیدسلیم غفوری بود که او این‌چنین پاسخ داد: این سیاست از سال‌ها قبل بوده است، دو سریال محبوب «زیرخاکی» و «نون‌خ» از امثال آن است و با چهره‌های محبوب در حال گفت‌وگو هستیم، از خبری‌شدن پیش از موعد کارها پرهیز می‌کنیم، باید کار به پختگی بلوغ برسد و پس از آن اطلاع‌رسانی شود. با بسیاری از هنرمندان در حال رایزنی هستیم و طرح‌های خوبی دریافت کردیم و به جمع‌بندی و ‌نگارش رسیدیم، باید در آرامش کار پیش رود. طبق گفته آقای جبلی درهای سازمان به‌روی هنرمندان باز است‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha