کد خبر 269298
۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

فیاضی به «حیات» خبر داد:

آموزش و پرورش با کمبود ۱۷۰ هزار معلم روبرو است/ توسعه دانشگاه فرهنگیان راه کار حل مشکل

آموزش و پرورش با کمبود ۱۷۰ هزار معلم روبرو است/ توسعه دانشگاه فرهنگیان راه کار حل مشکل

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: آموزش و پرورش ۱۷۰ هزار نفر کمبود معلم دارد که باید تعدادی را از دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه دبیری شهید رجایی و بخش‌هایی نیز به عنوان خرید خدمات و یا نیروهای تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۳ که اختیار داشتند جذب کنند تا بتوانند کمبود نیروی انسانی خود را تامین کنند.

عبدالوحید فیاضی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات؛ در مورد تامین کمبود معلم در آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: در مدتی که گذشت این موضوع را در کمیسیون آموزش با حضور مسئولان وزارت آموزش و پرورش به بحث گذاشتیم و مسئولان بیان کردند، که ۱۷۰ هزار کمبود معلم وجود دارد.

وی در مورد تامین کمبود معلم تاکید کرد: از این ۱۷۰ هزار نفر باید تعدادی را از دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه دبیری شهید رجایی و بخش‌هایی نیز به عنوان خرید خدمات و یا نیروهای تبصره ۱۵ قانون بودجه ۱۴۰۳ که اختیار داشتند، جذب کنند تا بتوانند کمبود نیروی انسانی خود را تامین کنند. بخشی هم با به‌کارگیری بازنشستگان آموزش و پرورش نیز مطرح شد که این مورد خیلی مدنظر مجلس نبود. با این وجود با به کارگیری همه این موارد، آموزش و پرورش باز هم با کمبود نیروی انسانی است و کمبود معلم در مهر امسال نیز مشهود خواهد بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، افزود: کمیسیون آموزش بیشتر تاکید بر افزایش ظرفیت، امکانات، نیروی انسانی و شرایط علمی دانشگاه فرهنگیان دارد و در برنامه هفتم توسعه و سند تحول ذکر شده است که سهمیه آن بیشتر شود.

وی در ادامه یادآور شد: برای جبران کمبود معلم آموزش و پرورش در شرایط فعلیف از به کارگیری نیروهای پیش دبستانی که سابقه کار دارند و باتجربه هستند، نیروهای خرید خدمت، نیروهای نهضت سواد آموزی که در آموزش و پرورش کار کردند و تقاضای ورود به پایه‌های ابتدایی را دارند، استفاه شود.

فیاضی همچنین گفت: آموزش و پرورش می‌تواند با استفاده از نیروهای غیردولتی که تجربه کافی دارند، کمبود نیروی انسانی خود را از این طریق جبران کند. البته همه این موارد راهکارهای موقت است و راهکار اصلی توسعه دانشگاه فرهنگیان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha