کد خبر 259733
۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵

سخنگوی کمیسیون آموزش خبر داد؛

جبران کمبود معلم از طریق معلمان نهضتی و خرید خدمات

جبران کمبود معلم از طریق معلمان نهضتی و خرید خدمات

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: معلمان نهضتی و خرید خدمات که سال‌های طولانی خدمات آموزشی ارائه داده‌اند باید در سیستم استخدام رسمی وارد شوند تا در تبدیل وضعیت قراردادی مورد توجه قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ احسان عظیمی راد، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وضعیت نیروهای خرید خدمات باید در آموزش و پرورش مشخص شود، گفت: معلمان نهضتی و خرید خدمات که سال‌های طولانی خدمات آموزشی ارائه داده‌اند باید در سیستم استخدام رسمی وارد شوند تا در تبدیل وضعیت قراردادی مورد توجه قرار بگیرند.

وی در مورد جبران کمبود معلم، افزود: با کمبود حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور روبرو هستیم که وزارت آموزش و پرورش برای جبران آن با روش‌های مختلف اقدام به تامین آن می‌کند، اما تاکنون این مهم عملی نشده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معلمان نهضتی و خرید خدمات که در چرخه اداری و اجرایی آموزش و پرورش از گذشته مشغول به ادامه فعالیت بودند باید باقی بمانند، افزود: با وجود معلمان خرید خدمات در بدنه آموزش و پرورش، باز اعلام می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار معلم در کشور کم داریم، امروز سیستم آموزشی کشور با ظرفیت معلمان خرید خدمات که بعضا برخی از آنها ۱۰ سال سابقه تدریس دارند و به سهم خود فرصتی استثنائی محسوب می‌شوند و حتی سایر گروه معلمان که در قالب‌های مختلف آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند نمی‌تواند کمبود خود در حوزه آموزشی را جبران کند.

وی با بیان اینکه باید ظرفیت پذیرش معلم را از طریق دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم مد نظر قرار دهیم، اظهار کرد: در کنار استخدام نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان و مراکز تربیت معلم باید به ظرفیتی که سال‌هاست در آموزش و پرورش وجود دارد و فرزندان این سرزمین را تربیت می‌کند هم توجه شود.

عظیمی‌راد با بیان اینکه مجلس تلاش می‌کند کمبود آموزش و پرورش به جهت سرمایه انسانی تامین شود، خاطر نشان کرد: بی تردید کمیسیون آموزش مجلس در فصل تابستان مساله کمبود معلم در مدارس را به سرانجام می‌رساند تا سال تحصیلی جدید با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha