کد خبر 267631
۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۶

رحیمی در گفتگو با حیات مطرح کرد: 

اربعین ادامه خون شهداست/ خدمات بنیاد شهید تا ۴ روز پس از اربعین ادامه دارد 

اربعین ادامه خون شهداست/ خدمات بنیاد شهید تا ۴ روز پس از اربعین ادامه دارد 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تاکید بر اینکه اربعین ادامه خون شهدا است، گفت: ما برای آزادسازی مرز مهران ۶۰۰۰  شهید دادیم و خون شهدا باعث شد ما بتوانیم با صلابت در این مسیر قدم بگذاریم.

محمد رحیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در گفتگویی با خبرنگار حیات ضمن تسلیت ایام اربعین  بیان کرد: حقیقتا اربعین امسال یکی از بهترین اربعین ها بود  و این اربعین در شرایطی به پایان راه خودش رسیده که ما شاهد یکی از منظم ترین اربعین ها هستیم.

 وی در خصوص موکب های بنیاد شهید گفت: موکب های اصلی در مرز مهران و کل استان ایلام تا ۴ روز پس از اربعین هم برپا هستند و به زائرین خدمت رسانی می کنند  اما موکب الشهدا تا فردا شب در حال خدمت رسانی به زوار عزیز خواهد بود همچنین موکب هایی که در مسیر رفت برپا شده بودند جمع آوری می شوند تا در مسیر برگشت زوار خلل ایجاد نکنند.

وی با اشاره به اینکه مرز مهران بالاترین تراکم تردد زائرین را دارد افزود: این مرز یکی از اصلی ترین ۶ گذرگاه رسمی کشور برای زائرین عزیز است که به خوبی و خوشی به مراحل پایانی خودش می رسد تقریبا از دو میلیون و هشتصد هزار نفری که مرز بین المللی مهران را برای رفت انتخاب کردند ۸۱ درصد از این تعداد مرز مهران را برای  برگشت انتخاب کردند.

رحیمی اظهار کرد: در جلسه ستاد اربعین پیش بینی شد افرادی که مرز مهران را برای خروج انتخاب میکنند بیش از افرادی هستند که این مرز را برای ورود انتخاب کردند. 

وی ادامه داد: امسال ناوگان حمل و نقل عمومی هم بسیار قوی عمل کرد و در حال حاضر ۱۱۰۰ اتوبوس در مرز مهران منتظر هستند که زائران را به مقصدشان برسانند.

وی افزود: به همت دولت سیزدهم که دولت چهاردهم هم ادامه دهنده راه دولت قبل است و حضور وزیر راه و شهرسازی خانم صادق به عنوان اولین سفر استانی خود  در مرز مهران گواه این امر است؛ توانستیم در ناوگان حمل و نقل عمومی خدمات خوبی را به زائرین ارائه دهیم.

این مقام مسئول به  اقدامات بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: ۴۰۰۰ نفر از جامعه ایثارگری در ۶ زائر سرای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در مهران اسکان شدند و طی این مدت در ۱۶ موکب شهدای استان و موکب های شهدای مرز مهران به صورت شبانه روزی به زوار اربعین در بحث پذیرایی، اسکان، تردد و خدمت رسانی در حوزه فرهنگی به عنوان اصلی ترین رسالت خدمات رسانی کرده اند.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰۰ نفر از پارکینگ های اختصاصی بنیاد شهید استفاده کردند.

رحیمی بیان کرد: در چند روز اخیر استاندار محترم ایلام و ستاد اربعین از موکب الشهدا بازدید کردند و از سیاست های  ریاست عالی بنیاد شهید و مجموعه همکاران بنیاد شهید تشکر به عمل آوردند. 

وی ادامه داد: رویداد بزرگ اربعین که در امتداد خون شهدا و زمینه ساز ظهور است دارای اهمیت خاصی است و نسل نوجوان و جوان ما باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و بهترین موقعیت برای این امر راهپیمایی با شکوه اربعین است.  

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با اظهار اینکه مرز مهران پایتخت اربعین است گفت: ما برای آزادسازی مرز مهران 6000 شهید دادیم و اگر مردم ما با آرامش خاطر این مسیر را می روند اینها از برکت خون شهدا و برکت خون حاج قاسم ها است تمام تلاشمان را می کنیم تا ادامه دهنده خون شهدا باشیم.  ما به خودمان افتخار می کنیم که نوکر خانواده شهدا هستیم و ما این را یک فرصت می دانیم و ان شاء الله خداوند این فرصت را از ما نگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha