کد خبر 268710
۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲

حسن زاده در گفتگو با «حیات» مطرح کرد؛

برپایی 8 موکب توسط بنیاد شهید در مسیر زائران رضوی

برپایی 8 موکب توسط بنیاد شهید در مسیر زائران رضوی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی گفت: بنیاد شهید امسال هم این توفیق را داشت که با برپایی 8 موکب در جاده های منتهی به مشهدالرضا بتواند با تشکیل هفت کمیته به زائرین معزز خدمات رسانی نماید. 

حجت الاسلام مهدی حسن زاده مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی در گفتگویی تلفنی با خبرنگار حیات؛ شهادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: امسال هم برای سومین سال متوالی بنیاد خراسان رضوی توفیق داشت به همت همکاران محترمی که بصورت افتخاری پای کار آمدند و همت جامعه ایثار و شهادت، پویش یک میلیون زیارت نیابتی از طرف شهدا را برگزار نماید. 

وی ادامه داد: ما توانستیم از اربعین 401، 402 و 403 هم در ایام اربعین و هم در ایام پایانی ماه صفر که در راس آن شهادت امام رضا (ع) است هم در عراق و هم در ایران پویش یک میلیون زیارت نیابتی از طرف شهدای گرانقدرمان را داشته باشیم و این ایام که از باشکوهترین ایام است نام و یاد شهدا را زنده نگه داریم. 

مدیرکل بنیاد شهید افزود: ساختمان بنیاد شهید، اداره کل و سه منطقه مشهد و ادارات بنیاد در مسیر زائرین امام رضا (ع) فرش شدند و آماده قدوم مبارک زائرین گردیدند.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اقدامات بنیاد شهید در این ایام ادامه داد: پیکسل هایی که تصویر شهدا بر آن درج شده بود برای روی کوله زائرین همراه با کیو آر کدهایی که حاوی 5 هزار صفحه اطلاعات راجع به شهدای عزیز است اعم از وصیت نامه، زندگی نامه، خاطرات اطرافیان شهدا و 300 ساعت فایل صوتی و تصویری و همچنین پرده های مخملی که تصویر و کیو آر کد سرداران شهید خراسان رضوی را به نمایش می گذارد تهیه شده است.  

وی همچنین افزود: پیوست شهدایی به مواکبی که صرفا به اسکان و پذیرایی به زائرین یا خدمت رسانی مشغول بودند دادیم که با آنها تعامل داشته باشیم در همین راستا هزار پرده مخملی در اختیار مواکب قرار دادیم که از این طریق هم، نام شهدا را زنده نگه داریم. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران به کار مشترک بنیاد با حشد الشعبی در اربعین اشاره کرد و گفت: در نجف اشرف، سامرا، کاظمین و همچنین عمود 118 حد فاصل نجف تا کربلا با «پویش زیارت نیابتی» از طرف شهدای نهضت جهانی اسلام یعنی شهدای یمن،عراق، افغانستان، پاکستان، لبنان و شهدای جبهه مقاومت در سوریه و فلسطین توانستیم با موکب ها پیوست شهدایی ایجاد کنیم و یاد و نام همه شهدای جهان اسلام را مرور نماییم. 

مهدی حسن زاده بیان کرد: امسال هم در ایام شهادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)؛ 4 طبقه ساختمان اداره کل را با همکاری هلال احمر آماده سازی کردیم و با همت خانواده معزز شهدا و همکاران بصورت افتخاری به ارائه خدمت به زائرین پرداختیم. 

او همچنین ادامه داد: اعتقاد ما بر ایثار اجتماعی است که دایره آن بسیار گسترده است لذا خدمات ارائه شده در این ایام با اولویت خدمت رسانی به خانواده ایثار و شهادت است ولی همه زائرین می توانند از این خدمات استفاده نمایند. در حال حاضر 65 درصد خدمات ما به جامعه هدف ارائه شده است ولی اینطور نیست که مابه غیر از این جامعه خدمات ارائه ندهیم.  

وی ایثارهمکاران خود دربنیاد شهید را به تصویر کشید و اظهار کرد: همه همکاران با جان دل پای کار آمدند. نیروی خدماتی ما که یک حقوق حداقلی دارد برای اینکه بتواند سهمی در این زنجیره عشق داشته باشد وام گرفت و بانی توزیع 500 پرس غذا شد و این بسیار حرکت زیبایی بود که باعث تهییج سایر همکاران هم گردید. 

مدیرکل بنیاد شهید تصریع کرد: بنیاد شهید خراسان رضوی این توفیق را داشته که با برپایی 8 موکب در جاده های منتهی به مشهدالرضا بتواند خدمات فرهنگی، پذیرایی، پزشکی، مددکاری و... را به زائرین ارائه دهد. 

حسن زاده با اظهار اینکه در ستاد اربعین بنیاد شهید خراسان رضوی هفت کمیته تشکیل شد ادامه داد: این کمیته ها هر کدام مسئولیت یک بخش را بر عهده گرفتند تا بتوانند خدمات بهتر و منسجم تری را ارائه دهند که در ادامه به شرح وظایف این کمیته ها اشاره کرده است؛ 

کمیته رسانه: بحث مستندسازی و تولید خبر و تولید محتوا و بازتاب آن در فضای مجازی را برعهده دارد. 

کمیته فرهنگی: صرفا کارهای فرهنگی و روایتگری، برگزاری نماز جماعت، برگزاری محافل عزاداری،برگزاری نشست های پرسش و پاسخ، توزیع اقلام فرهنگی، پویش نایب الشهید را بر عهده دارد. 

کمیته درمان: همکاران معاونت درمان اعم از پزشکان پایش سلامت و همکارانی که تخصص دارند و پزشک و دکتر هستند در این مسیر ارائه خدمت می دهند و داروهایی که زائرین نیاز دارند در اختیار آنها قرار می دهند. 

کمیته پذیرایی و پذیرش: این کمیته سه وعده غذا تهیه و در اختیار زائرین قرار می دهند. 

کمیته حفاظت و صیانت و انتظامات: همکاران حراست به صورت افتخاری به حفظ جان و مال زائرین می پردازند.

کمیته نظارت و ارزیابی: همکاران حوزه بررسی بصورت افتخاری پای کار آمدند. 

کمیته اسکان: همکاران بطور افتخاری مکان اسکان زائرین را آماده سازی نمودند و در 24 ساعت مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیرکل بنیاد شهید در پایان با اشاره به اساس گفتمان امامین انقلاب پیشنهاد کرد: همانطوری که امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب انتظارشان از بنیاد شهید این بوده است که ضمن تکریم از خانواده های شهدا، بنیاد شهید باید در حوزه فرهنگی پیشتاز و اثرگذار باشد؛ چون بنیاد شهید نهادی است که باید شهید پرور باشد لذا پیشنهاد میکنم اربعین و ایام پایان ماه صفررا مغتنم بشماریم و آنرا بستری بدانیم که بزرگترین اجتماع بشری در محوریت توحید در این ایام شکل میگیرد که بنیاد شهید می تواند نقش آفرینی پررنگتری داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha