کد خبر 266850
۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۹

رحیمی در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:  

راهپیمایی اربعین یک کنگره ملی است/ برپایی ۱۶ موکب در استان ایلام 

راهپیمایی اربعین یک کنگره ملی است/ برپایی ۱۶ موکب در استان ایلام 

مدیرکل بنیاد شهید و امو ایثارگران استان ایلام گفت: بنیاد شهید استان ایلام با همکاری خانواده های شهدا ۱۶ موکب برپا کرده است و هدف اصلی از این برپایی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

محمد رحیمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در گفتگو با خبرنگار حیات ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ۳۰۰۰ شهید والا مقام استان ایلام و درود به ارواح طیبه تمام شهدای این آب و خاک و امام شهدا و تسلیت ایام اربعین حسینی اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با دارا بودن مرز مهران به عنوان پرترددترین مرز بین المللی کشور در اربعین حسینی و به یدک کشیدن لیبل پرافتخار پایتخت خادمی سیدالشهدا و دارا بودن مرز مشترک با کشور عراق مورد توجه است. 

وی ادامه داد: بنیاد شهید ایلام حسب شرایطی که دارد جهت خدمت رسانی به خانواده های شهدا و ایثارگران در این ارتباط از جنبه های مختلفی وارد شده و با افتخار در این کنگره ملی اربعین مشارکت جدی دارد.

مدیرکل بنیاد شهید افزود: ما در ابتدا در شهرستان مهران ۶ زائر سرا را با ظرفیت روزانه ۴۰۰ نفر اجاره کردیم که مسئول خدمات اسکان های ۲۴ ساعته و چند ساعته به خانواده معظم شهدا و ایثارگران هستند در این زائر سرا کلیه امکانات جهت رفاه حال زائران عزیز آماده شده است.

محمد رحیمی بیان کرد: در مرز بین المللی مهران موکب شهدا را داریم که در صفر مرزی قرار دارد به نام «شهید قاسم سلیمانی» مستقر است امکانات بهداشتی و رفاهی و اسکان های چند ساعته و تهیه بسته های فرهنگی و طرح پویش «شهید من» که زائرین می توانند با نصب عکس شهدا بر روی کوله پشتی به نیابت از یک شهید به پیاده روی و زیارت بپردازند. 

اقدامات فرهنگی بنیاد شهید ایلام

وی با اظهار اینکه بنیاد شهید استان ایلام با همکاری خانواده های شهدا ۱۶ موکب برپا کرده است افزود: توجه اصلی در این موکب ها به مسائل فرهنگی و به ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. برگزاری مسابقات فرهنگی، توزیع کتاب های شهدا، توزیع بسته های فرهنگی، توزیع وصیت نامه های شهدا، توزیع چفیه و کلاه های لبه دار، توزیع عکس های شهدا و روایتگری و سخنرانی و برگزاری نماز جماعت از جمله برنامه های فرهنگی استان است.

گفتنی است؛ همه ی برنامه های موکب ها تا ۴ روز بعد از اربعین و بازگشت زوار ادامه دارد.  

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام با بیان اینکه  ۳ عدد آمبولانس در مرز مهران مستقر شده است گفت: زائرین عزیز به خصوص جامعه ایثارگری مطلع باشند که دو پزشک پایش سلامت در موکب ها جهت رفع نیازهای احتمالی مستقر هستند و ضمنا اگر زائرین مشکلات تجهیزاتی مثل؛ ویلچر، واکر یا چرخ دارند بنیاد شهید ایلام در حد توان فراهم کرده است. 

وی ادامه داد: به برکت نظام اسلامی و حمایت سپاه همیشه سبز قامتمان، بیمارستان صحرایی فوق تخصصی دایر شده است و اورژانس و  هلال احمر کشور با یک مانور بسیار ارزشمند در مرز مستقر هستند. لذا ارگان‌های دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و سپاه تیم پزشکی بسیار قوی در جاده های مواصلاتی استان از سمت جنوب منتهی به خوزستان از سمت شمال منتهی به استان کرمانشاه و از سمت شرق کشور منتهی به استان لرستان در تمام مسیر ها هندلینگ شده است هم برای امدادهای جاده ای و هم برای امدادهای مستقر در مرز مهران با جدیت دنبال شده است.

وی با اشاره به حج تمتع که اوج جمعیت ۳ میلیون نفر با امکانات عربستان سعودی است، افزود: در ایام اربعین حسینی در شهری مثل کربلا و کشور جنگ زده ای مثل عراق ۲۱ میلیون نفر زائر گرد هم می آیند تا یاد حسین و راه حسین را ادامه دهند بدون کوچکترین آسیبی  و اینها نشان دهنده ی برکت خون سیدالشهدا است. 

اقدامات بنیاد شهید برای جامعه ایثارگری

محمد رحیمی ضمن ادای احترام به کل جامعه ایثارگری خاطرنشان کرد: در کل استان ایلام پذیرای کل جامعه ایثارگری هستیم و اسکان هایی را  با کلیه خدمات و امکانات و پذیرایی فراهم کرده ایم ضمنا خانواده های معزز ایثارگران می توانند از کلیه خدمات آمبولانس ها و اورژانس و خدمات پزشکی استفاده نمایند.

مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام با حضور در مرز مهران تاکید کرد: به برکت سیدالشهدا و برکت نظام اسلامی و برکت خون شهدا و با توجه به اتفاقات خوبی که در دولت «شهید رئیسی» رخ داده است مسیر ۱۱ ساعتی ایلام به مهران که شاید ۸۵ کیلومتراست الان به ۵۵ دقیقه در اوج ترافیک رسیده است لذا تردد از این مرز بصورت روان و بدون هیچگونه مشکلی در حال اجراست.

وی در پایان ضمن تشکر از همه ی عزیزان و به ویژه خانواده شهدا که در این کنگره ملی، بنیاد شهید را همراهی کردند تشکر کرد و گفت: از همین جا از همه مردم عزیز دعوت میکنم مرز مهران و استان ایلام را به عنوان پایتخت خادمین سید الشهدا که در دفاع مقدس لقب رو سفید دفاع مقدس رو گرفته است انتخاب نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha