کد خبر 267192
۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۷

قریبی در گفتگو با «حیات»:

نیازمند قانون ملی مبارزه با تروریسم هستیم/ انتشار روایت قربانیان ترور باید فعالانه‌تر باشد + فیلم

نیازمند قانون ملی مبارزه با تروریسم هستیم/ انتشار روایت قربانیان ترور باید فعالانه‌تر باشد + فیلم

سفیر سابق ایران در برزیل گفت: ما نیازمند قانون ملی مبارزه با تروریسم یا استراتژی مبارزه با تروریسم هستیم که بعد بر اساس آن قانون، مرجعی بین‌بخشی داشته باشیم.

حسین قریبی، سفیر سابق ایران در برزیل، در حاشیه برگزاری همایش «اسوه های صبوری» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره این موضوع که چرا قانون ملی مبارزه با تروریسم در حال حاضر در کشور وجود ندارد، گفت: در حال حاضر قانون تامین مالی مبارزه با تروریسم را داریم و بسیار قانون موثری بوده است اما این موضوع بخش کوچکی از مبارزه با تروریسم را تشکیل می دهد. این حوزه بسیار گسترده است و از مباحث قربانیان و روایت سازی آغاز و در سطح بین المللی ادامه دارد.

وی ادامه داد: ما نیازمند قانون ملی مبارزه با تروریسم یا استراتژی مبارزه با تروریسم هستیم که بعد بر اساس آن قانون، مرجعی بین‌بخشی داشته باشیم تا در ادامه همه سازمانها و همچنین سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با حوزه تروریسم هم افزایی داشته باشند تا اگر در سطح بین‌المللی حرفی می‌زنیم آن صدایی واحد باشد.

سفیر سابق ایران در برزیل با بیان اینکه باید بتوانیم از ظرفیت خانواده‌های قربانی ترور استفاده کنیم، اضافه کرد: متاسفانه در سطح جهانی، کشورهایی را می‌بینیم که با تعداد کمی از قربانیان ترور در سطح بین‌المللی نقش آفرینی می‌کنند و حتی رژیم‌های سرکوبگر مانند رژیم صهیونیستی از همین حربه برای مظلوم نمایی استفاده می‌کنند و جای کشور ما در چنین مراجعی خالی است. برای اینکه صدای خود را به مجامع بین المللی برسانیم.

قریبی در پایان گفت: قربانیان تروریسم بهترین راویان روایت‌های ضد تروریستی هستند، از همین‌رو نقش قربانیان تروریسم در مقابله با این پدیده برجسته است. مراجع مرتبط باید زمینه انتشار روایت قربانیان ترور فعالانه‌تر برخورد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha