کد خبر 263300
۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

کوثری در گفتگو با «حیات» مطرح کرد:

دیپلماسی اقتصادی از موضوعات مهم وزارت امورخارجه دولت چهاردهم باشد

دیپلماسی اقتصادی از موضوعات مهم وزارت امورخارجه دولت چهاردهم باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دیپلماسی اقتصادی برای ما مهم است که اکنون یکی دو گام توسط دولت سیزدهم در این زمینه برداشته شده که بسیار هم موثر بود و وزیر امور خارجه دولت چهاردهم باید آن را دنبال کند.

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، درمورد ویژگی‌های وزیر امور خارجه و چه اولویت‌هایی را در دستور کار خود قرار دهد اظهار کرد: معیارهای انتخاب وزار توسط رهبر انقلاب مشخص کردند اما مختص درباره وزیر امورخارجه، سیاست‌های دولت سیزدهم ملاک و معیار دقیق مجلس دوازدهم است و آن خط کش ما خواهد بود و بر اساس آن رای خواهیم داد.

وی درمورد اولویت‌های کاری وزیر امورخارجه بیان کرد: اولویت اول ارتباط ما با کشورهای همسایه است و اولویت دوم درمورد پیگیری قراردادهایی است که به صورت جمعی با کشورهای فرا منطقه بسته شده.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ما مذاکره را قبول داریم، اما نه مذاکره‌ای که چند کشور اروپایی خاص و آمریکا بخواهند خواسته‌های خود را به ما تحمیل کنند.این را به هیچ وجه نه تنها قبول نداریم بلکه جلوی آن در مجلس خواهیم ایستاد و کاری نخواهیم کرد که خدای نکرده حق ملت پایمال شود.بنابراین تا حد زیادی چارچوب‌ها برای انتخاب وزیر مشخص است.

وی در ادامه تاکید کرد: از موضوعات مهم در وزارت امور خارجه جبهه مقاومت است که برای ما بسیار اهمیت دارد و از طرفی دیگر نابودی رژیم اشغالگر قدس یک شاخصه است و آمریکا تا زمانی که با همین روش و منوال بخواهد با ما برخورد کند او را یک دشمن خواهیم دانست، اما اگر آمریکا حقوق ملت ایران را رعایت کند و به رسمیت بشناسد آنگاه ما مذاکره خواهیم کرد.

کوثری همچنین گفت: در حال حاضر انجام دیپلماسی اقتصادی برای ما مهم است و یکی دو گام توسط دولت سیزدهم در این زمینه برداشته شده که بسیار هم موثر بود. مثلا ما در کشورهایی مانند سریالانکا توانمندی خود را در مسائل فنی نشان دادیم و برای آن‌ها سدسازی انجام دادیم که این ارتباطات باید گسترش یابد و وزیر امور خارجه دولت چهاردهم اینها را دنبال کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha