کد خبر 212367
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸

کوثری در گفتگو با «حیات»؛

ایران به دنبال ایجاد تنش نیست

ایران به دنبال ایجاد تنش نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایران توانسته به همه کشورها ثابت کند که به دنبال ایجاد تنش نیست بلکه تنش زدایی را دنبال می کند و با اقتدار از سیاست های خود دفاع خواهد کرد.

محمد اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات گفت: ایران و پاکستان دو کشور همسایه هستند که در زبان و دین، مشترکات نزدیکی دارند. لذا لازم بود تا بتوانیم با این کشور که از جمعیت بالای برخوردار است ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اقدام وزارت امور خارجه کشورمان که براساس دیپلماسی کلان دولت انجام می شود، می تواند اثر گذار و زمینه ساز روند موثری برای هر دو کشور باشد.

وی در ادامه افزود: دولت سیزدهم توانسته است با ارتباط گیری های مثبت، ثابت کند که ایران با کشورهای همسایه هیچ مشکلی نداشته و قدم های فرا منطقه بر خواهد داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: ایران توانسته به همه کشورها ثابت کند که به دنبال ایجاد تنش نیست بلکه تنش زدایی را دنبال می کند و با اقتدار از سیاست های خود دفاع خواهد کرد.

کوثری با اشاره به پیام های که آمریکا برای از سرگیری ارتباطاتش به ایران ارسال می کند، گفت: ما در بحث مذاکرات مشکلی نداشته و ایران هیچ گاه از مذاکره فرار نکرده است.لذا این مذاکرات باید دستاوردهای داشته باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکایی ها بخواهند مانند گذشته در خصوص برجام، به گونه ای رفتار کنند که برای ایران تصمیم می گیرند به هیچ وجه آن را قبول نخواهیم کرد و مذاکره ای نیز صورت نخواهد گرفت مگر بخواهند به صورت منصفانه این مذاکرات را دنبال کنند.

وی با اشاره به توافقات برجام در سالهای گذشته، عنوان کرد: ایران به همه تعهدات خود عمل کرد و این موضوع در صورتی اتفاق افتاد که طرف مذاکره کننده، هیچ گاه به توافقات خود عمل نمی کند.

کوثری گفت: اگر کشورهای غربی و آمریکا بتوانند به تعهدات خود پایبند باشندـ ایران نیز در جهت مذاکرات، هیچ گونه مخالفتی نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha