کد خبر 262095
۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵

وزارت علوم اعلام کرد؛

اجرای پروژه مسکن دانشگاهیان در ۲۲ استان

اجرای پروژه مسکن دانشگاهیان در ۲۲ استان

معاون اداری مالی وزارت علوم اعلام کرد که پروژه مسکن دانشگاهیان در ۲۲ استان در حال اجرا است و در ۸ نقطه تغییر کاربری اراضی شروع شده و در آستانه واگذاری است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، علی خطیبی، معاون اداری مالی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری، اظهار کرد: همان طور که می‌دانید ۵۰۰ هکتار از اراضی مازاد دانشگاه‌ها به مسکن دانشگاهیان اختصاص یافته است که نقشه آن تهیه شده و پیگیر تغییر کاربری این اراضی از آموزشی به مسکونی هستیم.

وی ادامه داد: درحال حاضر مجوز تغییر کاربری ۵ یا ۸ نقطه از اراضی آموزشی به مسکونی را دریافت کرده ایم که این اراضی به نام وزارت راه و شهرسازی می‌شود سپس وزارت راه و شهرسازی براساس لیستی که ما (وزارت علوم) به آنها ارائه می‌دهیم اراضی را به افراد واگذار می‌کند که البته ساخت مسکن با خود آنها است به طور کلی در ۲۲ استان پروژه (مسکن دانشگاهیان) در حال اجرا است در حال حاضر بحث تغییر کاربری ۸ نقطه شروع شده و در آستانه واگذاری است.

معاون اداری مالی وزارت علوم درباره اینکه کدامیک از دانشگاهیان در اولویت واگذاری اراضی مسکن دانشگاهیان هستند افزود: افرادی که فرم جیم آنها سبز باشد در اولویت دریافت اراضی مسکن دانشگاهیان قرار دارند، درواقع فرم جیم وزارت راه و شهرسازی افرادی که مالکیت زمین نداشته و یا از تسهیلات دولتی استفاده نکرده اند را نشان می‌دهد و در اولویت واگذاری زمین هستند.

خطیبی همچنین گفت: بحث مسکن دانشگاهیان در دولت سیزدهم خیلی پیشرفت خوبی داشت امیدواریم در دولت بعدی نیز ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha