کد خبر 261549
۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۸

وزارت بهداشت اعلام کرد؛

ماموریت‌محور کردن دانشگاه‌ها با اجرای برنامه تعالی آموزش پزشکی

ماموریت‌محور کردن دانشگاه‌ها با اجرای برنامه تعالی آموزش پزشکی

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی اعلام کرد که در برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی به دنبال ماموریت محور کردن دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها هستیم.

به گزارش گروه اجتماعی حیات،  غلامرضا حسن زاده، دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی با اشاره به ایده شکل‌گیری کارگروه پاسخگویی اجتماعی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: پس از ابلاغ برنامه عدالت و تعالی نظام سلامت از سوی مقام عالی وزارت، برنامه ای تحت عنوان «عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» در معاونت آموزشی وزارت بهداشت تدوین شد. این برنامه به دنبال افزایش بهره وری در نظام آموزشی کشور بود به گونه ای که با صرف منابع موجود، اثربخشی و کارایی را در دانشگاه ها ارتقا بخشد.

وی از شکل‌گیری ۱۰ کارگروه در ذیل این برنامه خبر داد و گفت: یکی از این کارگروه‌ها، پاسخگویی اجتماعی بود که در سال ۱۴۰۱ کارگروه کشوری آن پس از ابلاغ شیوه‌نامه اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی، با مسئولیت دکتر رستمیان تشکیل شد.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی، با بیان اینکه «در برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی به دنبال ماموریت محور کردن دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها هستیم» خاطر نشان کرد: معتقدیم دانشگاه ها و دانشکده ها باید بتوانند بخشی از مشکلات کشور و منطقه خود را حل کنند. به عنوان مثال اگر در منطقه‌ای مشکل ریزگردها وجود دارد؛ دانشکده بهداشت در این منطقه، باید برنامه ویژه ای برای مهار ریزگردها و کاهش آلودگی مردم داشته باشند و یا اگر در برخی مناطق خاصی از کشور، حوادث جاده‌ای و یا میزان خودکشی بیشتر است، آیا دانشگاه و دانشکده‌های منطقه توانستند مداخلات لازم را برای کاهش آسیب مردم داشته باشند.

حسن زاده، کارگروه پاسخگویی اجتماعی را یکی از کارگروه‌های بسیار مهم در برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره‌وری در آموزش علوم پزشکی دانست و همچنین گفت: در این برنامه ممکن است دانشکده‌های مختلف، در مواجهه با مشکلات متفاوت منطقه و استان خود، ماموریت‌های متفاوتی را برعهده داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha