کد خبر 267791
۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۹

یک موکبدار در سامرا در گفتگو با «حیات»:

حدود ۱۵ هزار وعده غذا در هر روز توزیع شد/ خدمت‌رسانی به زوار تا ۵ روز بعد از اربعین حسینی

حدود ۱۵ هزار وعده غذا در هر روز توزیع شد/ خدمت‌رسانی به زوار تا ۵ روز بعد از اربعین حسینی

موکبدار امامزادگان قم‌المقدسه اعلام کرد که هر روز بیش از ۱۵ هزار وعده غذا میان زائران حسینی در شهر سامرا توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی، موکبدار امامزادگان قم‌المقدسه، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی حیات؛ درباره این موکب گفت: موکب امامزادگان قم المقدسه در شهر سامرا پابرجاست؛ در ایام اربعین زائران زیادی به شهر سامرا می‌آیند و ما موظف به پذیرایی از زوار امام حسین (ع) هستیم.

وی ادامه داد: امسال با توجه به گرمی هوا، طبخ غذاها را به سمتی بردیم که با طبع و ذائقه ایرانی سازگار باشد؛ بنابراین با غذاها، شربت‌های گیاهی، ضد عطش و گرمازدگی تجهیز هستیم و در هر وعده بالای ۱۵ هزار پرس غذا به ازای هر نفر توزیع شده که در وعده‌های صبحانه، ناهار، شام و میان‌وعده برای تجدید قوای زائران استفاده می‌شود؛ همچنین این موکب تا ۵ روز بعد از ایام اربعین حسینی به زوار خدمت‌رسانی خواهد کرد. 

موکبدار امامزادگان قم المقدسه افزود: یکی از افتخارات ما بر این است که بودجه ها و نذورات ما از طرف مردم است و موقوفاتی که برای عزای سید الشهدا (ع) وقف شده؛ امسال افزایش داشته است. برای نمونه سال گذشته حدود ۱۰۰ میلیون تومان در یک فراخوان کمکهای مردمی شده و امسال نیز کمکهای مردمی فراوان شده است، این کار به سمت و سوی بسیار خوبی رفته و توسط مردم انجام شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی در پاسخ به این سوال که با وقف چگونه در ترویج فرهنگ اربعین موثر واقع خواهد شد، گفت: وقف را می‌توان در دو مقوله جای داد؛ یک وقف جان است و دیگری مال که واقفان این موکب چه با جان و چه با مال خود در یک شهر نظامی محروم مانند سامرا از خود می‌گذرند و به‌صورت باقیات و صالحات آن را برای خود ذخیره می‌کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha