کد خبر 261351
۲۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۳

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور خبر داد:

کاروان‌ها از شهرستان با خودروی شخصی اعزام می‌شوند/ خدمات راهیان نور تا ارتفاعات بازی دراز

کاروان‌ها از شهرستان با خودروی شخصی اعزام می‌شوند/ خدمات راهیان نور تا ارتفاعات بازی دراز

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور اعلام کرد: با پیروی از دستور مقام معظم رهبری از هر استان یک کاروان با خودروی شخصی به شمال غرب و غرب اعزام خواهد شد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ در ابتدای مراسم روح الله محمد حسین زاده دبیر مرکزی ستاد راهیان نور در نشست خبری راهیان نور غرب و شمال غرب گفت: اهمیت راهیان نور یکی از مهم ترین بخش های انقلاب اسلامی است که در کشور نقش آفرینی می کند. 

وی ادامه داد: بخش اعظمی از خادمین اربعین جزء راهیان نور هستند و در بحران هایی مانند سیل و زلزله کمک رسانی خواهند کرد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه نگاه ما به راهیان نور در شمال غرب از استان های ایلام، کردستان، آذربایجان غربی  آغاز شد و به زائرین عزیز خدمت رسانی خواهیم کرد؛ افزود: کمیته اعزام و اسکان توسط قرارگاه راهیان نور، مجموعه راهیان نور علم الهدی، وزارت محترم علوم و مجموعه راهیان نور امام حسن (ع)، قرارگاه نیروی دریایی، قرارگاه نیروی ارتش، قرارگاه فراجا در مجموعه فرماندهی انتظامی، قرارگاه حوزه علمیه و قرارگاه انتظامی سبب شدند تلفاتی در کشور وجود نداشته باشد انجام شد. 

وی صحبت هایش را اینگونه ادامه داد: سندی که توسط رئیس جمهور شهید ابلاغ شد موجب شد تا تمامی دستگاه ها در راهیان نور سهیم باشند و مسئولیت دارند که یک هم افزایی جدی برای پاسداشت از مقام شامخ شهدا داشته باشند.

محمد حسین زاده تشریح کرد: ما در سامانه ملی 096313 به تمامی زائرین خدمات می دهیم؛ تمامی یادمان ها توسط 30 شرکت بیمه پوشش داده می‌شود و زائرین توسط خادمین راهیان نور به صورت دوره‌ای استقرار می یابند.

وی با بیان اینکه پویش هایی توسط راهیان نور امسال به صورت جدی پیگیری خواهد شد؛ گفت: هدایایی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است. ویژه برنامه ی «با این ستاره ها» با کمک از فرماندهان دفاع مقدس روایت گری خواهند کرد. هزار و دویست خادم در ستاد راهیان نور آموزش و توانمند شدند که توانایی آنان در استان های میزبان راهیان نور به معنای اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به خدمت زائرین خواهند پرداخت. 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه ویژه برنامه استفاده از گروه های سرود در جشنواره برگزار خواهد شد؛ افزود: سالروز عملیات مرصاد و نصر هفت و حاج عمران با اعزام حداکثری است که این رویداد ها در بیلبورد ها و به صورت خاص فضاسازی خواهد شد. 

وی ادامه داد: حضور ویژه خواهران در خدمات دهی به زائرین امسال توسط قرارگاه سپاه و بسیج و زحمات بسیاری در این زمینه صورت گرفت و در مجموعه های مختلف گردشگری بزرگ ترین عملیات اعزام است. 

خدمات راهیان نور تا ارتفاعات بازی دراز

محمد حسین زاده مطرح کرد: چهل هزار نفر در یک روز تا ارتفاعات بازی دراز خدمت زائرین کرمانشاه بودند و این عملیات بزرگ تا امروز ادامه دارد. در حوزه‌ی اربعین یادمان ها فعال هستند اما در این ایام یادمان مرصاد و قلاویزان و شهید بهشتی به صورت خاص ارائه خدمات خواهند داد. 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه 23 یادمان در غرب و شمال غرب وجود دارد که راهیان نور به ارائه خدمات خواهند پرداخت؛ گفت: تمامی کسانی که در راهیان نور مسئولیت داشتند به راهیان نور کمک جدی خواهند کرد؛ با پیروی از دستور رهبر انقلاب از هر شهرستان یک کاروان با خودروی شخصی به شمال غرب و غرب اعزام خواهد شد. 

وی ادامه داد: شعار راهیان نور با یاد آیت الله رئیسی و کمکی که ایشان با ستاد مرکزی راهیان نور داشتند به تمامی استان ها ابلاغ شد. راه اندازی تلویزیون اینترنتی و پخش زنده در یادمان ها در دستور کار قرار دارد. گروه های جهادی از قرارگاه بسیج خدمات خواهند داد. 

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور افزود: بخشی از جاده ها در یادمان ها مشکل داشت که در این زمینه اقدامات خوبی توسط وزارت کشور صورت گرفت. برنامه ی یک شب زندگی به سبک رزمندگی در راهیان نور خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: از همین تریبون از ریاست محترم ستاد راهیان نور سردار کارگر و مردم عزیز دعوت می نماییم تا در خدمتشان باشیم.

خبرنگار: سما پالوده

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha