کد خبر 261303
۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۵

اگر یک سیارک بزرگ با زمین برخورد کند، چه اتفاقی می‌افتد؟

اگر یک سیارک بزرگ با زمین برخورد کند، چه اتفاقی می‌افتد؟

دانشمندان تاکید می‌کنند که بعید است در آینده نزدیک یک سیارک بزرگ با زمین برخورد کند؛ اما وجود یک احتمال، هرچند کوچک، ناسا را به دنبال راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از هرگونه برخورد جدی کرده است.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، ناسا با استفاده از دانشمندان مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین (CNEOS) در آزمایشگاه رانش جت (JPL)، تمرین‌های مجازی را هر دو سال یک بار انجام می‌دهد که سناریوی برخورد سیارک‌ها به زمین را شبیه‌سازی می‌کند.

هدف از این تمرین‌ها که آژانس‌های فدرال و بین‌المللی در آن شرکت می‌کنند، رسیدگی به عدم قطعیت‌های مرتبط با برخورد یک سیارک است.

پل چوداس، مدیر مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین، می‌گوید: این سناریوهای فرضی پیچیده هستند و به تلاش‌های طراحی قابل توجهی نیاز دارند، بنابراین هدف ما این است که آن ها را برای شرکت‌کنندگان در تمرین و تصمیم‌گیرندگان، مفید و چالش‌برانگیز کنیم.

مکان‌های احتمالی برخورد شامل مناطق پرجمعیت در آمریکای شمالی، جنوب اروپا و شمال آفریقا است؛ اما هنوز ۲۸ درصد احتمال دارد که سیارک از زمین دور شود.

پس از چندین ماه ردیابی، سیارک بسیار نزدیک به خورشید حرکت می‌کند و انجام مشاهدات بیشتر را برای هفت ماه دیگر غیرممکن می‌سازد و تصمیم‌گیرندگان را در دوراهی در مورد اقدامات بعدی قرار می‌دهد.

منبع: ناسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha