کد خبر 260983
۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰

عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد

عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد

معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اعلام کرد که عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی حیات، رؤیا مرجانیان، معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، با اشاره به اینکه تولیدکنندگان کرم های ضدآفتاب مجاز به استفاده از عناوین تبلیغاتی غیرواقع روی محصولات نیستند، اظهار کرد: برای استفاده از ادعای ضدآفتاب مقاوم در برابر آب بایستی فرآورده آزمایش و ادعای مقاوم بودن در برابر آب ثابت شود و زمان مقاوم بودن به آب مشخص باشد.

وی افزود: همه ضدآفتاب ها، چه برچسب مقاوم در برابر آب داشته باشند یا نداشته باشند، باید دستورالعمل‌هایی را در مورد زمان استفاده مجدد را بر روی برچسب خود درج کنند تا از محافظت پوست اطمینان حاصل شود.

معاون اداره کل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو همچنین گفت: ضدآفتاب ها به اشکال مختلف از جمله لوسیون ها، کرم‌ها، ژل ها، استیک‌ها و اسپری‌ها در دسترس هستند. دستورالعمل استفاده از محصولات ضدآفتاب بسته به شکل آنها می‌تواند متفاوت باشد. باید همیشه قبل از استفاده از یک محصول ضدآفتاب برچسب آن را بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha