کد خبر 267239
۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۷

اوحدی در نخستین یادواره ۱۲ شهید غریب دوران اسارت شهرستان‌های تهران:

شناسایی هزار و ۹۰۲ شهید غریب در اسارت/ شهدا از نعمت انتخاب به درستی استفاده کردند 

شناسایی هزار و ۹۰۲ شهید غریب در اسارت/ شهدا از نعمت انتخاب به درستی استفاده کردند 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نخستین یادواره ۱۲ شهید غریب دوران اسارت گفت: برای این کنگره صدها سفر استانی انجام شده و تاکنون ۱۹۰۲ اسیر شهید غریب در اسارت شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، نخستین یادواره ۱۲ شهید غریب دوران اسارت شهرستان‌های تهران، امروز یکم شهریورماه با حضور سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از خانواده‌های شهدا در حوزه هنری برگزار شد. 

سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آیین ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا و خوشامدگویی به خانواده معزز شهدا گفت: تاکنون ۲۵ مراسم بزرگداشت برای شهدای غریب در اسارت برگزار شده است. برای این کنگره صدها سفر استانی انجام شده و ۱۹۰۲ اسیر شهید غریب در اسارت شناسایی شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به برگزاری اولین مراسم بزرگداشت شهدای غریب در اسارت در استان قزوین گفت: در این روزها زائران اربعین در آستانه ورود به کربلا هستند و این از حکمت الهی است که بیست و پنجمین مراسم نیز هم‌زمان با مراسم اربعین برگزار می‌شود.

اوحدی در ادامه افزود: پیکر برخی از ۱۲ شهید غریب در اسارت شهرستان‌های تهران هنوز مفقودالاثر است. پرواضح است که خانواده شهدا نیازی به برگزاری این مراسم‌ نداشته و شهدا نزد پرورگار خود از فضل الهی متنعم هستند. فضل الهی مقام شفاعتی است که خداوند به شهدا داده است، اولین کسی که شهید شفاعت می‌کند خانواده خودش است و برگزاری این مراسم برای رسیدن به این بشارت است که شهدا راه صدساله را یک شبه طی کردند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: اگر در این مراسم حضور پیدا می‌کنیم به این دلیل است که به دنبال تحول هستیم. نعمت اختیار و انتخاب یکی از نعمت‌های بزرگ است و خداوند فلسفه عالم خلقت را انتخاب می‌دانند. ایام اربعین است و فلسفه قیام عاشورا همین نعمت انتخاب بود که شهدای کربلا بهترین تصمیم را گرفتند.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: خدا راه را به انسان نشان داده و شهدا نفس مطمئنه‌ای بودند که انتخابی درست داشته و به کمال رسیدند. خداوند دو معیار عظیم برای انتخاب انسان قرار داد؛ حجت ظاهر که همان اهل بیت‌(ع) و شهدایی هستند که به اهل بیت اقتدا کردند و حجت باطن که عقل و ظرفیت ما است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم به بیان خاطراتی از شهید غریب در اسارت مهدی حاج کرمی پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha