کد خبر 260982
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳

حیات در گزارشی بررسی کرد؛

کمبود برق پنج‌شنبه‌های ۱۱ استان را تعطیل کرد

کمبود برق پنج‌شنبه‌های ۱۱ استان را تعطیل کرد

گرمای هوای و کمبود برق ادارات 8 استان کشور کشور را به تعطیلی کشاند، ضمن اینکه به همین دلیل، کارمندان ادارات استانی دیگر، دو ساعت زودتر به خانه باز می‌گردند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی حیات؛ ادارات دستکم ۱۱ شهر و استان کشور به دلیل گرمای هوا و البته مدیریت مصرف برق پنج‌شنبه (۲۱ تیرماه ۱۴۰۳) و شنبه (۲۳ تیرماه ۱۴۰۳) تعطیل شدند یا به صورت دورکاری درآمدند. ادارات استان خوزستان، زنجان، سمنان، لرستان، قم، یزد، خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان تعطیل یا به حالت دورکاری درآمدند. در استان همدان ادارات دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند و در استان های اصفهان و مرکزی به دلیل آلودگی هوا و گرد و غبار ادارات تعطیل هستند.  

با توجه به گزارش هواشناسی در خصوص افزایش دما و به منظور پایداری شبکه برق استان فعالیت تمامی ادارات، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، موسسات عمومی و غیردولتی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و مراکز و موسسات آموزشی خوزستان در روز شنبه مورخ «۲۳ تیرماه»، به صورت دورکاری اعلام شد. اما طبق اعلام سازمان هواشناسی در هفته آینده کل کشور بجز نیمه جنوبی خنک‌تر می‌شود.

وزیر نیرو اعلام کرد که «روز سه‌شنبه تقاضای مصرف برق کل کشور به بیش از ۷۷ هزار مگاوات رسید و باتوجه به پیش‌بینی افزایش دما احتمالا همچنان روند مصرف صعودی باشد» موضوعی که طی گزارشات مردمی در روزهای اخیر خاموشی‌های پراکنده‌ای را نیز رقم زده است. شرکت توانیز پیامک هشدار سراسری را برای مشترکان ارسال کرد و امروز نیز برای تهران هشدار مصرف اعلام شده است.

کدام استان‌ها فردا تعطیل هستند؟ 

 مدیریت بحران استان زنجان به علت گرمی هوا ادارات این استان در روز پنجشنبه «۲۱ تیرماه»، تعطیل اعلام کرد. این سازمان روند افزایشی مصرف انرژی به ویژه مصرف برق در مناطق مختلف استان و به منظور جلوگیری از ناترازی انرژی و پیشگیری از قطع احتمالی برق دلیل این تعطیلی دانست.

استانداری سمنان نیز اعلام کرد که «فردا پنج‌شنبه (۲۱ تیرماه)، به دلیل گرمای هوا و صرفه‌جویی در مصرف برق و انرژی، این استان تعطیل خواهد بود.  وی از مردم درخواست کرد که در مصرف برق و انرژی و به خصوص آب دقت نظر لازم را داشته باشند.»  

همچنین مهدی پازوکی مدیرکل مدیریت بحران لرستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها، تاکید کرد: «با توجه‌ به درخواست مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان و پیشنهاد کارگروه استانی مدیریت تقاضا و مصرف برق و همچنین با موافقت استاندار لرستان باتوجه‌به پیش‌بینی افزایش دما در پایان هفته جاری و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق مقرر شد در دو روز آینده تغییری در ساعت کاری ادارات انجام شود.»  

استان قم نیز که با آلودگی هوا و گرد و غبار دسته و پنجه نرم می‌کند، به‌دلیل مدیریت مصرف بهینه برق، فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات‌رسان، مراکز بهداشتی و درمانی روز پنج‌شنبه ۲۱ تیرماه نیز تعطیل اعلام می‌شود.

همزمان خسرو کیانی، مدیرکل بحران چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: به دلیل افزایش دمای هوا و گرمای تابستان و به دلیل صرفه‌جویی در مصرف انرژی فعالیت کاری کلیه ادارات در چهارمحال و بختیاری، روز پنج شنبه، (۲۰ تیرماه) همه دستگاه‌های اجرایی به جز دستگاه‌های خدماتی، انتظامی و امدادی روز پنج‌شنبه هفته جاری تعطیل هستند.

تعطیلی اصفهان به دلیل مشکلات دیگر!

مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز اعلام کرد: «روز پنجشنبه نیز تعطیل اعلام شده است.»

بنا به گفته منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، «با توجه به اعلام هواشناسی مبنی بر هشدار وزش تندباد و گردوغبار و کاهش میدان دید و تقویت توده هوای گرم تابستانه و ماندگاری این توده از چهارشنبه «۲۰ تیرماه» تا جمعه «۲۲ تیرماه»، با افزایش ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد دما مواجه هستیم. به منظور پایداری شبکه برق در بخش‌های خانگی، صنوف و…، پنج‌شنبه «۲۱ تیرماه» همه دستگاه‌های مذکور تعطیل خواهند بود؛ اما آزمون‌های سراسری در این بازه زمانی، طبق برنامه‌ریزی‌های سابق کماکان برگزار خواهد شد.

استاندار یزد نیز از تعطیلی ادارات استان در روزهای پنج‌شنبه موافقت کرد. بنا به تاکید مهران فاطمی استاندار یزد اعلام کرد: «با توجه به قطع بدون هماهنگی برق در مناطق خارج از استان و به دنبال آن قطع جریان آب انتقالی به دلیل عدم تامین برق ایستگاه‌های پمپاژ و طولانی شدن اتصال مجدد جریان آب به مدت ۴ ساعت، با تعطیلی پنجشنبه موافقت می‌شود چراکه به هیچ عنوان نباید چنین اتفاقاتی رخ دهد.  اگر تعطیلی ادارات در روزهای پنجشنبه باعث می‌شود فشاری از روی دوش مردم و صنایع و کشاورزان برداشته شود، مشکلی ندارد و کارهای اداری آن انجام و به ادارات استان اعلام شود.

بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی، دستگاه‌های اجرایی استان، پنجشنبه‌ها تعطیل شدند. طبق این مصوبه پنجشنبه‌های هر هفته تا نیمه شهریورماه، تعطیل هستند.

اما در استان همدان دستگاه‌های اجرایی دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند. در روز پنج‌شنبه (۲۱ تیرماه ۱۴۰۳)، از ساعت ۶ آغاز می‌شود و با دو ساعت تعجیل در پایان کار، راس ساعت ۱۱، تعطیل خواهند شد.

استانداری سیستان و بلوچستان نیز با توجه به گرمای بیش از حد هوا و به جهت مدیریت مصرف بهینه برق، فعالیت تمامی دستگاه‌های اجرایی، ادارات و بانک‌های استان به جز مراکز خدمات رسان، مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز آموزشی روز پنج‌شنبه (۲۱ تیرماه ۱۴۰۳)، از ساعت شش صبح آغاز شده و با دو ساعت تعجیل رأس ساعت ۱۱ تعطیل خواهند شد و کاهش ساعت کاری از طریق دورکاری جبران می‌شود.

بهنام نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز اعلام کرد تمامی ادارات این استان روز پنج‌شنبه تعطیل هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha