کد خبر 260969
۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

رئیس ستاد مرکزی اربعین خبر داد:

افزایش دو برابری قیمت بلیت اتوبوس سفرِ اربعین/ ارز زیارتی مشروط پرداخت می‌شود

افزایش دو برابری قیمت بلیت اتوبوس سفرِ اربعین/ ارز زیارتی مشروط پرداخت می‌شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه قیمت بلیت برای اتوبوس‌ها مانند سال‌های قبل در ایام اول تا بیست‌پنجم ماه صفر دو برابر می‌شود، گفت: نرخ بلیت هواپیما هم سازمان هواپیمایی به‌‎زودی اعلام خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات؛ سیدمجید میراحمدی؛ رئیس ستاد مرکزی اربعین، صبح امروز در نشست خبری پس از جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه گفت: دولت سیزدهم مصمم است که اربعین امسال، دستخوش تغییرات دولت نشود و زائران ما بتوانند مثل سال گذشته از شرایط خوبی برای این سفر نورانی بهره‌مند شوند؛ به همین دلیل تا آخرین لحظه مسائل اربعین را دنبال می‌کنیم تا این شرایط به نحو احسن فراهم شود.

وی اضافه کرد: ثبت نام در سامانه سماح، یک هفته زودتر آغاز کردیم و زائران استقبال خوبی از خود نشان دادند. تأکید ما این است که ثبت نام را به تأخیر نیندازند. بنا به درخواست زائران ۳ نوع بیمه در ۳ سطح پیش بینی شده است که هرکس منطبق با خواست خود، نوع بیمه را انتخاب کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره شروط عبور از مرز افزود: اولین شرط، داشتن مدرک قانونی یعنی داشتن گذرنامه رسمی یا زیارتی که حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد، است. شرط دوم، ثبت‌نام در سامانه سماح و سوم، بیمه شدن است. هرکدام از این‌ها نباشد، زائر امکان خروج را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه گرمای هوا با توجه به اینکه امسال پیش بینی میشود هوا از سال گذشته گرم‌تر باشد، تاکید کرد: مدیریت آن در دستور کار جدی قرار دارد. ساخت بیش از ۱۴۵ هزار مترمکعب سایه‌بان، مه پاش ها و شرایط نیازمندی‌هایی که تحمل گرما را تسهیل می‌کند پیش بینی شده است. بیش از ۲۰۵ میلیون بطری آب و بیش از ۱ میلیون قالب یخ و ده ها کارخانه تولید یخ نیز پیش‌بینی شده است.

میراحمدی با تاکید براینکه به دلیل مشکلات حمل و نقل عمومی که وجود دارد، زائران سفر خود را با وسایل شخصی خودشان انجام دهند، یادآور شد: هرگونه خدمات‌دهی به زائران مانند ارز زیارتی، خدمات بیمه، و تهیه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و سایر خدمات، مشروط به انجام ثبت‌نام در سامانه سماح است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار حیات، درباره شرایط سفر اتباع خارجی از داخل خاک ایران اظهار کرد: اتباعی که در ایران زندگی می‌کنند باید مانند زائران ایرانی باید خودشان را بیمه کنند؛ اتباع غیرمقیم هم طبق ضوابط وزارت امور خارجه باید در کشور خودشان هم روادید را دریافت کنند و هم خودشان را بیمه کنند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین درباره سفر اتباع پاکستانی افزود: اتباع پاکستانی برابر اعلام دولت عراق، حداکثر ۵۰ هزار نفر از سنین ۵۰ سال به بالا است. شرطی که ما برابر نظر پاکستان اعلام کردیم هم، علاوه بر شرایطی که دولت عراق اعلام کرده، این است که زائران پاکستانی باید با اتوبوس کشور خودش وارد ایران شده ‌و ازر مرزهای کشور ما وارد عراق شود.

تشریح آخرین وضعیت قیمت بلیت اتوبوس و هواپیما در ایام اربعین

وی درباره قیمت بلیت اتوبوس و هواپیما هم تاکید کرد: قیمت بلیت برای اتوبوس‌ها مانند سال‌های قبل در ایام اول تا بیست‌پنجم ماه صفر دوبرابر خواهد بود و نرخ بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی باید به‌زودی اعلام شود و هیچ تغییری در قیمت بلیت‌های هواپیما در این ایام نباید ایجاد شود.

میراحمدی همچنین گفت: هزینه بیمه نیز ۶۰ الی ۷۰ هزار تومانی است که قبلاً اعلام شده بود؛ البته خدمات ۷۵ درصد بیشتر است.

انتهای پیام/

خبرنگار: مبینا زرندی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha