کد خبر 260658
۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰

سلاجقه در گفتگو با «حیات»:

دیپلماسی محیط زیست پیش قراول دیپلماسی سیاسی کشور بود/ حل مشکل ۹۰ درصد پسماند سراوان

دیپلماسی محیط زیست پیش قراول دیپلماسی سیاسی کشور بود/ حل مشکل ۹۰ درصد پسماند سراوان

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد که دیپلماسی محیط زیست به خوبی انجام شد که پیش قراول برای دیپلماسی سیاسی کشور بود.

علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، در گفتگو با خبرنگار سیاسی حیات، در مورد آخرین اقدامات برای مهار آتش سوزی جنگل ها اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و از طرفی دیگر متاسفانه امسال آتش سوزی‌های عمدی مخصوصا در غرب و شمال غرب کشور افزایش یافته است و این اتفاق  هم در مناطق منابع طبیعی و هم در مناطق حفاظت شده محیط زیست رخ داده که خوشبختانه از ظرفیت های پرنده برای خاموش کردن آن‌ها استفاده شده است.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در کشور در دولت سیزدهم چندین بار هواپیمای ایلیوشن بلند شد که اطفا حریق انجام شد و خوشبختانه الان مشکلی نداریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، افزورد: چون درجه حرارت افزایش پیدا کرده، از مردم خواهش می‌کنم که کمک کنند زیرا ۲۰ درصد اطفا حریق در کشور نیاز به پرنده دارد و  ۸۰ درصد آن را مردم و نیروهای محیط زیست و منابع طبیعی می‌توانند کنترل کنند و برای این ۲۰ درصد نیز امیدوارم مردم کمک کنند که شرایط به گونه‌ای پیشرود که نیاز به پرنده نداشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه فعالیتی را در صورت ابقا شدن در دولت آینده ادامه خواهید داد، تصریح کرد: یکی از بحث‌های اساسی ما بهینه‌سازی و کیفی‌سازی سوخت است که باید به عنوان یک اصل مبنا قرار بگیرد و بحث دیگر خودرو و صنعت خودرو است و مازوت سوزی حذف شود و این موضوع در دستور کار دولت شهید رئیسی بود.

سلاجقه با بیان اینکه بحث دیپلماسی محیط زیست به خوبی انجام شد که پیش قراول برای دیپلماسی سیاسی کشور بود، گفت: در زمینه گرد و غبار ایران مبدع آن بود و منجر به تصویب قطعنامه در سازمان ملل شد. اجرایی کردن این موارد باید در دستور کار باشد و  دربحث پسماندها نیز خوشبختانه در سرآوان اقدامات خوبی شد و  بالای ۹۰ درصد کار پسماند سراوان انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha