کد خبر 260626
۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۵

«ذبیح» از خوزستان به بنگلادش رفت

«ذبیح» از خوزستان به بنگلادش رفت

فیلم‌نامه‌ «ذبیح» نوشته‌ سید مرتضی سبزقبا برای حضور در هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم جوانان «Bangladesh» بنگلادش انتخاب شد.

به گزارش گروه فرهنگی حیات؛ سبزقبا،  نویسنده و کارگردان در خصوص این خبر به گفت: فیلم‌نامه‌ داستانی "ذبیح" به موضوع مصائب و مشکلات پناهندگان افغانستانی برای گذر غیرقانونی از مرز و ورود به ایران می‌پردازد.

سیدمرتضی سبزقبا، نویسنده و کارگردان خوزستانی است که در کارنامه هنری خود جوایز بین‌المللی مختلفی را کسب کرده است. از جمله آثار این کارگردان می‌توان به «داشتن»، «یک اتفاق کوچک»، «در مسیر نسیم»، «بهمن» و... اشاره کرد.

جشنواره‌ فیلم جوانان بنگلادش یک رویداد سالانه، رقابتی و بین‌المللی است که توسط انجمن فیلم بنگلادش برگزار می‌شود و به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که بستری برای جوانان ایجاد کند تا حرفه‌ فیلم‌سازی آن‌ها را ارتقا دهد.

نویسنده و کارگردان پروژه‌های منتخب برای شرکت در جلسه‌ اجرای زنده در جشنواره به بنگلادش دعوت می‌شوند و جهت رقابت برای دریافت کمک‌هزینه‌ تولید فیلم فرصت خواهند داشت تا از فیلمنامه‌ خود دفاع کنند و جزییات آن را به هیات داوران و کارشناسان جشنواره معرفی کنند.

براساس این گزارش هفتمین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی، ۲۰ تا ۲۶ تیرماه ۱۴۰۳ هجری‌خورشیدی در شهر داکا پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر بنگلادش و یکی از مهم‌ترین شهرهای جنوب آسیا برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha