کد خبر 260586
۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۴

کنگره شهدای غریب در اسارت برگزار شد 

کنگره شهدای غریب در اسارت برگزار شد 

کنگره شهدای غریب در اسارت تهران بزرگ پیش از ظهر امروز برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار فرهنگی حیات، کنگره شهدای غریب در اسارت تهران بزرگ پیش از ظهر امروز هجدهم تیرماه با حضور دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی؛ معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار ناصر ادیبی مدیرکل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ و جمع کثیری از خانواده شهدا در باغ موزه ملی انقلاب اسلامی ‌و دفاع برگزار شد. 

در این کنگره آزاده سرافراز، تابیده‌چی گفت: خانواده شهدای غریب در اسارتی که تا الان پیکر مطهر شهیدشان برنگشته از مسئولان وزارت خارجه و ستادکل نیروهای مسلح برای بازگشت پیکر شهدایشان درخواست دارند. دیگر اینکه از طریق وزارت خارجه و صلیب سرخ قبرستان و قبور شهدایی که در عراق در پادگان‌های آمریکایی ها قرار دارد، برای نبش قبر اجازه می‌خواهند. 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ده سال اسیر بودم استقامت و پایداری در حفظ ارزش‌ها علت شهادت همه این اسرا بوده است. ستاد کنگره شهدای غریب اسارت یکسال و خرده ای تشکیل شده و مقام معظم رهبری نیز در رابطه با این موضوع که در باره شهدای غریب در اسارت کم کاری شده است، سفارش کردند که در ادامه به دستور رئیس جمهور شهیدمان به بنیاد شهید و امور ایثارگران این موضوع پیگیری شد.

تابیده‌چی ادامه داد: این ستاد پنج کمیته دارد و تاکنون ۲۰ جلسه برگزار کرده ایم. با بررسی های با خانواده شهدای غریب در اسارت دیدار داشته و سرودی بنام شهدای اسیر داشته ایم.

همچنین اصحاب کریمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در ادامه این آیین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) گفت: با توجه به اینکه این کارها بسیار زمان بر است همه کارها به خوبی با تلاش بچه های آزاده انجام شد تا کار به نتیجه برسد. اصرار داشتم این اولین کنگره شرایط خاص داشته باشد و نظرم این بود که این محفل گردهمایی خصوصی باشد تا انشالله سال آینده بهتر صورت گیرد. 

وی گفت: درباره شهدای غریب در اسارت باید بگوییم در ۴۵ سال اخیر درباره شهدا کم گفته ایم چه برسد به شهدای غریب در اسارت، در حقیقت این شهدا ویژگی های خاصی داشتند؛ ابتدا اینکه رزمنده بودند، دوم اسیر بودند، سوم جانباز بودند، چهارم شهید شدند و پنجم غریب ماندند. در واقع همه شهدا یکسان هستند ولی اتفاقی که درباره این شهدا افتاد با این فضا لازم بود حرکت قوی تری رخ دهد تا شناخته شوند. همه ۵۰ شهید غریب در اسارت در شرایط عجیب و غریبی به شهادت رسیدند. 

کریمی افزود: خدا را شکر میکنم خداوند مدال نوکری شهدا را به ما عنایت کرد و انجام وظیفه ما در قبال کاری که شما خانواده شهدا انجام دادید چیزی نیست. از آنجا که ما شیعه هستیم رنج مصیبتهایمان را با رنج حضرت زینب (س) و امام حسین (ع) التیام می‌بخشیم که البته رنجهای ما با ایشان قابل مقایسه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha